Poczucie własnej wartości

Poczucie własnej wartości
Zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2020
Wykaz zawiera opisy bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. Bądź sobą : tylko w najlepszej wersji / Mike Bayer ; przekład Agata Staszewska. – Gliwice: Sensus – Helion copyright, 2020. Sygn. W 82155
  2. Dorosłe dziewczynki z rodzin dysfunkcyjnych / Eugenia Herzyk. – Gdynia : Wydawnictwo Novae Res, copyright 2019. Sygn. W 80293
  3. Dziewczyno, przestań ciągle przepraszać! : odrzuć cudze oczekiwania i bez poczucia winy zacznij żyć po swojemu / Rachel Hollis ; przekład: Magda Witkowska. – Warszawa : Laurum, 2020. Sygn. W 82948
  4. Jak i dlaczego otrzymana pomoc wpływa na samoocenę : znaczenie poczucia zdolności do działania / Justyna Śniecińska. – Kraków : Impuls, 2020. Sygn. W 82312
  5. Jak myśleć o sobie dobrze? : o sztuce akceptacji i życiu bez lęku / Stefanie Stahl ; tłumaczenie Sylwia Miłkowska, Marta Książkiewicz. – Kraków : Otwarte, 2020. Sygn. W 81978
  6. Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi / Gill Hasson ; tł. Małgorzata Guzowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. Sygn. W 77379, W 78971
  7. Jak uciszyć wewnętrznego krytyka i uwierzyć w siebie / Alina Adamowicz, Joanna Godecka. – Warszawa : Muza, 2020. Sygn. W 82266
  8. Luz : i tak nie będę idealna / Tatiana Mindewicz-Puacz. – Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2017. Sygn. W 77850
  9. Mów, słuchaj i zrozum : zadbaj o poczucie własnej wartości swojego dziecka / Petra Krantz Lindgren ; [tłumaczenie Karolina Augustyniak]. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2017. Sygn. W 80009
  10. Odpuść sobie i żyj / Fabrice Midal ; [tłumaczenie Julia Celer-Szczepaniak]. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2018. Sygn. W 78683
  11. Przyjaźń na 102 : jak siebie cenić i szanować / Katarzyna Klimek-Michno. – Kielce : Wydawnictwo Charaktery, 2017. Sygn. W 78927
  12. Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. Sygn. W 76281
  13. Sprawność emocjonalna / Susan David ; przekład Dariusz Rossowski. – Łódź : Wydawnictwo JK, 2017. Sygn. W 78209
  14. Sztuka treningu mentalnego : jak osiągnąć maksimum możliwości / DC Gonzalez ; [tłumaczenie Joanna Sugiero]. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017. Sygn. W 78336
  15. To twoje życie : pokochaj je / Katarzyna Miller, Joanna Olekszyk. – Warszawa : Zwierciadło, copyright 2020. Sygn.W 83040
  16. Trudny czas dojrzewania : jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną / Louise Hayes, Joseph Ciarrochi ; przekład Sylwia Pikiel. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. Sygn. W 81663
  17. Współczesna bogini : jak wiara w siebie może zmienić wszystko / Roxana Bowgen ; przeł. Katarzyna Dumińska. – Białystok : Wydawnictwo Kobiece – Illuminatio Łukasz Kierus, 2016. Sygn. W 79306
  18. Wstań! : skuteczny sposób, by zyskać pewność siebie i stawić czoło wyzwaniom / Amy Cuddy ; tł. Anna Gralak. – Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak Litera Nova, 2016. Sygn. W 76721
  19. Zakaz narzekania : działaj, aby zmieniać na lepsze życie swoje i innych! / Salvo Noè ; z przedmową papieża Franciszka ; [tłumaczenie z j. włoskiego Krzysztof Stopa]. – Kielce : Jedność, copyright 2019. Sygn. W 81224

Artykuły z czasopism

  1. Bajkoterapia jako metoda wzmacniania w dziecku poczucia własnej wartości oraz akceptacji samego siebie / Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska. // Guliwer. – 2019, nr 2, s. 7-13
  2. Być jak skała – czyli o tym, jak polubić siebie i oswoić lęk przed zmianą / Justyna Tumiłowicz. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, s. 35-37
  3. Być jak z gumy… : ćwiczenia. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 37-40
  4. Być jak z gumy, czyli kilka słów o elastyczności psychologicznej / Małgorzata Łuba. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 25-28
  5. Cztery filary poczucia własnej wartości / Stanisław Bobula. // Remedium. – 2015, nr 11, s. 11-13
  6. Czy ja także jestem Ksawerym? : scenariusz zajęć o uświadomieniu swojej wartości w oparciu o utwór Agnieszki Osieckiej / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik. // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 20-23
  7. Dobrze jest dobrze myśleć o sobie! : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii wzmacniający poczucie własnej wartości / Roksana Kociołek. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 6-7
  8. Dorośli z niepełnosprawnością wzrokową w perspektywie pozytywnej – stan badań / Beata Szabała. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2019, nr 2, s. 58-69
  9. Dzień wdzięczności / Urszula Zybura-Zadworna. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, s. 44-45
  10. Dziewczynki (i chłopcy) latają wysoko / Jolanta Molenda-Bieniecka. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 21-23
  11. I tak mi się nie uda – jak pomóc uczniowi z niską samooceną / Magdalena Goetz. // Polonistyka. – 2016, nr 3, s. 32-35
  12. Jak budować poczucie wartości we własnym dziecku / Mieczysław Wojciechowski. // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 58-59
  13. Jak kształtować w sobie poczucie własnej wartości i nie dać się zwieść samoocenie? Adriana Kloskowska. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 2 (122), s. 60-65
  14. Jak wspierać swoją samoocenę? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 12, s. 32-36
  15. Jak zrozumieć samego siebie? : scenariusz zajęć wychowawczych dla młodzieży / Sylwia Błażejczak. // Wychowawca. – 2017, nr 3, s. 31-32
  16. Krąg tematyczny – ufam sobie. Konspekt sytuacji edukacyjnych / Agnieszka Bukowińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 30-31
  17. Krąg tematyczny – ufam sobie. Konspekt zajęć / Agnieszka Bukowińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 32-33
  18. Kształtowanie poczucia własnej wartości : scenariusze zajęć świetlicowych na wakacje lub zajęć integracyjnych dla młodzieży / Teresa Słowikowska. // Wychowawca. – 2016, nr 7/8, s.
    46-47
  19. Mam tę (suoer)moc! / Gabriela Olszewska. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, s. 22-23
  20. Nie każdy płot jest za wysoki! : kształtowanie pewności siebie u dzieci / Dorota Pietrzyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 10, s. 22-24
  21. O poczuciu własnej wartości w leczeniu uzależnienia / Anna Dodziuk van Kooten. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 6, s. 21-27
  22. Poczuć swoją wartość / Małgorzata Łuba. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s. 29-34
  23. Poczuć swoją wartość / Małgorzata Łuba. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 4, s. 17-21
  24. Poskromić wewnętrznego krytyka / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 5 (108), s. 20-23
  25. Poskromić wewnętrznego krytyka / Magdalena Goetz. // Życie Szkoły. – 2019, nr 5, s. 33-36
  26. Pozytywne wzmocnienie, czyli jak budować w uczniach poczucie własnej wartości i pewność siebie / Katarzyna Kamińska-Holc. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 4 (115), s. 23-27
  27. Pozytywny wizerunek ucznia z dysleksją : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii / Mirosława Wójtowicz. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, s. 40-43
  28. Prawo dziecka do ochrony poczucia wartości / Agnieszka Jędrzejowska. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2019/2020, nr 2, s. 88-96
  29. Przykłady ćwiczeń budujących pozytywną samoocenę uczniów i wzmacniających poczucie ich własnej wartości. // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 36-38
  30. Samoakceptacja i poczucie wartości : scenariusz zajęć / Karolina Van Laere. // Remedium. – 2017, nr 11, s. 8-10
  31. Samoocena : geneza, struktura, funkcje i metody pomiaru / Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.
  32. Samoocena a ryzyko uzależnień u młodzieży / Sylwia Pawłowska. // Remedium. – 2017, nr 11, s. 5-7
  33. Samoocena dziecka w wieku przedszkolnym / Joanna Skoczylas. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 7, s. 41-45
  34. Samoocena i poczucie bezpieczeństwa adolescentów z rodzin pełnych i niepełnych / Angelika Kleszczewska-Albińska, Aleksandra Mandla. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 3, s. 52-66
  35. Samoocena ucznia / Mirella Fragsztajn. // Wychowawca. – 2015, nr 1, s. 22-25
  36. Sposoby na niską samoocenę ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2020, nr 1, s. 54-58
  37. Sposoby na niską samoocenę ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 12 / 2020, nr 1 (113), s. 28-33
  38. Sposoby weryfikowania krytycznych myśli / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole. – 2018, nr 5, s. 29
  39. Ufam sobie – bo mam szacunek do siebie / Agnieszka Bukowińska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 26-29
  40. Ufam sobie – bo mam szacunek do siebie / Agnieszka Bukowińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 25-29
  41. Wątpisz w siebie?. Przepracuj to! / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole. – 2018, nr 5, s. 25-28
  42. Wpływ na niewłaściwe zachowania uczniów poprzez zaspokajanie ich potrzeb i wzmacnianie poczucia własnej wartości / Stanisław Bobula. // Meritum. – 2017, nr 2, s. 20-25
  43. Wpływ rodzica na poczucie własnej wartości dziecka / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 2, s. 26-27
  44. Wpływ rodzica na poczucie własnej wartości dziecka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 4, s. 12-14
  45. Wpływ rodzica na poczucie własnej wartości dziecka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 10-11
  46. Wsparcie społeczne a samoocena młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową / Joanna Szczeblewska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2018, nr 4, s. 73-89
  47. Zakompleksiona jak Polka / Adriana Klos. // Charaktery. – 2017, nr 8, s. 48-50
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót