EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

Opublikowano 12 listopada 2014 o godzinie 13:42 autor Edyta Dobek

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism

  1. Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych. / Zięba Urszula // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292 Integracja społeczna ucznia niepełnosprawnego na terenie szkoły i biblioteki szkolnej.
  2. Co nowego w edukacji włączającej / Anna Firkowska-Mankiewicz.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 16-23
  3. Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta.// Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 186-201
  4. Edukacja inkluzyjna – geneza, istota, perspektywy / Szumski Grzegorz // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 1, s. 93-114
  5. Edukacja włączająca. Cz. 2 / Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  6. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  7. Edukacja włączająca – wyzwaniem dla polskiej szkoły / Anna Firkowska-Mankiewicz // Szkoła Specjalna – 2004, nr 1, s. 19-26
  8. Edukacja włączająca / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  9. Edukacja włączająca : na czym polega, jak ją zorganizować? / Jacek Stec.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 2, s. 52-54
  10. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  11. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych / Ewa Materka.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 7-13
  12. Edukacja włączająca w szkole w Łajskach / Marek Tarwacki.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 50-52
  13. Edukacja włączająca – wyzwaniem dla polskiej szkoły / Anna Firkowska-Mankiewicz // Szkoła   Specjalna. – 2004, nr 1, s. 19-27
  14. Kultura fizyczna – jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz  Maszczak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 9, s. 10-15  Znaczenie wychowania fizycznego w integracji osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi.
  15. Kultura fizyczna jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz Maszczak.// Lider. – 2009, nr 12, s. 15-17
  16. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz. 1, Edukacja / Doroba Marta // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19 Definicja pojęć integracji społecznej, normalizacji życiowej i inkluzji społecznej. Włączanie osób niepełnosprawnych poprzez proces kształcenia do życia w społeczeństwie, koncepcja kształcenia integracyjnego.  
  17. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych :możliwości i ograniczenia. Cz. 2, Aktywność zawodowa i partycypacja kulturowa / Marta Doroba.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 85-97
  18. O społecznych kontekstach edukacji włączającej / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 3, s. 49-50
  19. „Otwarci na świat” – program dotyczący włączania dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim (w tym z deficytami wzroku) w życie kulturalne społeczności lokalnej / Anita Małecka. // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 51 -64
  20. Podstawowe założenia edukacji inkluzyjnej / Tamara Zacharuk. // Opieka Wychowanie Terapia. – 2011, nr 3/4, s. 5 – 10.
  21. Szanse edukacji włączającej w szkołach ogólnodostępnych / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 173-183
  22. Włączanie wyzwaniem dla szkoły / Katarzyna Leśniewska. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 4, s. 70 – 73.
  23. W poszukiwaniu modelu edukacji włączającej / Joanna Głodkowska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 5-8
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót