KSZTAŁCENIE OSÓB DOROSŁYCH

Opublikowano 13 sierpnia 2020 o godzinie 14:49 autor Iwona Mickiewicz

Kształcenie osób dorosłych

Zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2020

Książki:

  1. Edukacyjne konteksty współczesności – z myślą o przyszłości / redakcja naukowa Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79615
  2. Metody prowadzenia szkoleń / Mariola Łaguna, Agnieszka Kozak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015. W 75237
  3. Oświata dorosłych : inspiracje i wyzwania : tom dedykowany profesor Oldze Czerniawskiej z okazji 85. urodzin / red. tomu Elżbieta Woźnicka ; Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi ; red. serii Agnieszka Stopińska-Pająk. – Warszawa : Akademickie Towarzystwo Andragogiczne ; Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75642
  4. Praca z grupą szkoleniową : wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces / Małgorzata Torój. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2016. W 76273
  5. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81395
  6. Uczenie się i rodzina : perspektywa andragogiczna / Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych. – Warszawa : CeDeWu 2018. W 80445
  7. Wokół badań biograficznych w andragogice / redakcja naukowa Olga Czerniawska, Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75612

Czasopisma:

  1. Adult learning in Europe – European priorities and good practices / Małgorzata Szpilska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 32-40
  2. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
  3. CREDO – model edukacji osób dorosłych / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 120-140
  4. Edukacja dorosłych w laboratorium hydrotroniki napędów robotów mobilnych / Adam Bartnicki, Agnieszka Klimek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 110-117
  5. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
  6. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 3, s. 9-17
  7. Edukacyjne aspekty zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami / Jolanta Borek, Mikołaj Olszewski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 74-87
  8. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
  9. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
  10. Marka Kamińskiego podróże w głąb siebie – tropy i inspiracje andragogiczne / Agnieszka Majewska-Kafarowska. // Chowanna. – 2016, T. 2, s. 285-298
  11. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
  12. Miłość w obliczu trudności – andragogiczno-edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / Monika Sulik. // Chowanna. – 2017, T. 1, 143-157
  13. NIK o kształceniu dorosłych / Stanisław Szelewa. // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 4, s. 18-22
  14. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
  15. Obrazovatelnye potrebnosti vzrostogo čełovieka v ustoviâch sovremennoj civilizacii / Larisa Luk’janova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 103-112
  16. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych / Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 180-186
  17. „Oświata Pozaszkolna” : pierwsze czasopismo andragogiczne w II Rzeczypospolitej (1921-1923) / Eleonora Sapia-Drewniak. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2019, nr 1/2, s. 192-20
  18. Powszechne Wykłady Uniwersyteckie jako forma pracy Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz oświaty dorosłych w okresie II Rzeczpospolitej – zarys problematyki / Magdalena Rzepka. //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 112-130
  19. Pozaszkolne formy upowszechniania wiedzy rolniczej wśród gospodyń Jan Wnęk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 11, s. 70-80
  20. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
  21. Przygotowanie językowe dorosłych do pracy w krajach niemieckojęzycznych / Danuta Ratuszna, Paweł Ratuszny. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 59-66
  22. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
  23. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 4, s. 22-26
  24. Relacje między postrzeganiem zmysłowym a modelami wyobrażeniowymi w procesie kształcenia zawodowego / Katarzyna Pardej. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 44-56
  25. Student, absolwent, pracownik w modelu kształcenia przez całe życie ideAGRA / Katarzyna Sadowy. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 2, s. 85-95
  26. Transformacyjne uczenie się dorosłych w świetle teorii Jack’a Mezirowa / Anna Perkowska-Klejman. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 29-43
  27. Uczenie się nieformalne w perspektywie ekonomicznej / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 20-28
  28. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
  29. W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem – konteksty andragogiczne / Monika Sulik. // Chowanna. – 2016, nr 1, s. 213-225
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót