Opublikowano 16 kwietnia 2020 o godzinie 11:46 autor Edyta Rogala
Autyzm
(zestawienie bibliograficzne zbiorów BP w Ostrołęce – wybór)
KSIĄŻKI:
- 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekład: Emilia Skowrońska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
- Asperger : życie w dwóch światach / Christine Preißmann ; przekład Joanna Arentewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
- Autism Movement Therapy : terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem : budzimy mózg ! Joanne Lara ; współpraca Keri Bowers ; przedmowa Stephen M. Shore ; [przekład Adrianna Kotowska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekład Katarzyna Masłowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019.
- Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty / Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017.
- Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran ; [przekład Marlena Trusiewicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Jestem inny : moje wskazówki dla aspich, ich rodzin i terapeutów / John Elder Robison ; tłumaczenie Andrzej Homańczyk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
- Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; z przedmową Judith Gould ; tłumaczenie Maria Moskal. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
- Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore ; przekład Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017.
- Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 roku do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności początkowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Justyna Zyśk]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018.
- LEGO w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff, Gina Gomez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
- Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekład Ryszard Zajączkowski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
- Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; [tł. Robert Pucek]. – Warszawa : Linia, 2018
- Niepisane reguły relacji międzyludzkich : zawiłości życia w społeczeństwie z perspektywy osoby autystycznej / Temple Grandin, Sean Barron ; redakcja: Veronica Zysk ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
- Nieśmiali, skryci i społecznie niedopasowani : przewodnik po życiu z zespołem Aspergera / Cynthia Kim ; tłumaczenie Joanna Gilewicz. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
- Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic – granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. – Warszawa : Fundacja „Adama” na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2017.
- Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych : studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017.
- Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zabrzeniami neurologicznymi / Robert Melillo ; [przekład: Karol Jaroszewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Seks, prochy i zespół Aspergera : przewodnik po dorosłości dla osób z zespołem Aspergera / Luke Jackson ; przedmowa Tony Attwood ; tłumaczenie Beata Radwan. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
- Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins ; przedmowa: Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
- Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
- Tymon rozumie innych : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018.
- Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017.
- Urodziłem się pewnego błękitnego dnia : pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera / Daniel Tammet ; przełożyła Małgorzata Mysiorska. – Wydanie 2. – Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2018.
- Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / redakcja naukowa Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
- Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa interdyscyplinarna / redakcja naukowa Stephen M. Edelson, Jane Botsford Johnson ; [przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz] ; przedmowa Temple Grandin. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
- Zespół Aspergera / Christine Preißmann ; przekład Joanna Arentewicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
- Życie animowane : opowieść o bohaterach, ich pomocnikach i autyzmie / Ron Suskind ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Akceptacja podstawą wsparcia / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 2 (106), s. 14-19.
- Co widać w spektrum? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 2, s. 16-19
- Doświadczenia matek dzieci ze spektrum autyzmu w obliczu wielogłosowości wiedzy i praktyk dotyczących autyzmu / Agnieszka Drabata. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 5, s. 340-351.
- Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 1 / Katarzyna Pęczak. // %t Remedium. – 2019, nr 9, s. 18-19
- Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 2 / Katarzyna Pęczak. // %t Remedium. – 2019, nr 10, s. 13-15
- Dziecko z ZA w klasie – jak rozmawiać z rodzicami uczniów? / Katarzyna Kamińska-Holc. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 2/3 (114), s. 29-33.
- Kobiecy autyzm w ukryciu / Eloise Stark. // Charaktery. – 2020, nr 3, s. 36-41.
- Nienaturalna dwujęzyczność rodzinna : studium przypadku chłopca ze spektrum autyzmu / Sławomir Stasiak. // %t Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 43-47.
- Normalnie, czyli jak? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 1 (105), s. 15-19
- Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 2, s. 85-94.
- Określenie możliwości poznawczych dziecka ze spektrum autyzmu na podstawie dynamicznej oceny rozwoju poznawczego – refleksje nauczycielki / Aleksandra Pszczółkowska. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 5, s. 374-379.
- Osoba ze spektrum : terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 5, s. 10-16.
- Wspieranie rozwoju koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych dzieci z autyzmem za pomocą programu Attention Autism / Celina Twardysz, Bernadetta Kosewska.Bibliogr.// Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 48-56.