DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Opublikowano 14 stycznia 2021 o godzinie 11:44 autor Anna Owczarek

Dziecko w wieku przedszkolnym

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2018-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. 365 dni kreatywnej zabawy : dla dzieci dwuletnich i starszych / Sheila Ellison, Judith Gray ;przełożył: Piotr Szymor. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal 2018.  W 78584
  2. Alergie pokarmowe i zasady żywienia dzieci w przedszkolu – aspekty prawne i praktyczne :poradnik dla: dyrektora przedszkola, intendenta i rodziców / Joanna Molka, Michał Łyszczarz, Bożena Winczewska. – Warszawa : Wiedza i Praktyka 2019. W 82046
  3. Całkiem nowe zabawy paluszkowe : usprawnianie dłoni dzieci / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 78650
  4. Czy mówię poprawnie ? : zestaw prób diagnostycznych do wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Marzena Lampart-Busse ; ilustracje Mirosława Frydecka. -Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019. W 80286
  5. Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie/ pod redakcją Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. – Warszawa :Wydawnictwo Naukowe UKSW 2018. W 80171
  6. Gdy rodzice pytają o… : pomocne odpowiedzi specjalistów na pytania dotyczące dzieci w wieku przedszkolnym / [autor: Katarzyna Klimek-Michno]. – Kraków : CEBP 24.12 Sp z o.o. 2020. W 82384
  7. Jak kochać dziecko? : (w przedszkolu i w domu) / Bożena Janiszewska. – Kraków : CEBP 24.12Sp z oo. 2018. W 79630
  8. Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. – [Warszawa] : [Edgard] [2019]. W 81068
  9. Mądrość dziecka : predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania / Elżbieta Płóciennik. -Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2018. W 79045
  10. Między nami, między słowami : rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz emocji/ Renata Malek. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia 2018. W 79503
  11. Mindfulness dla dzieci : pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadaniado dobranocki / Uz Afzal ; [tłumaczenie: Magdalena Ryżewska]. – Łódź : Studio Koloru 2020. W 81743
  12. Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. [Cz. 3, Ruch] / Jagoda Cieszyńska-Rożek. -Kraków : Centrum Metody Krakowskiej 2020. W 82412
  13. Ogrodoterapia : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : Difin2019. W 80211
  14. Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i badania / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82260
  15. Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i implikacje praktyczne / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82261
  16. Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci / Hanna Kubiak. – Toruń :Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 80400
  17. Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. -Warszawa : Difin 2019. W 80401
  18. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)czyli Od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych /Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2019. W 80420
  19. Świat w dziecięcych słowach / Halina Zgółkowa. – Poznań : Media Rodzina copyright 2019. W 81593
  20. Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia2018. W 80247
  21. Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci : podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach : praca zbiorowa / napisana pod kierunkiem i przy współudziale Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; autorzy: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Anna Mikler-Chwastek, Ewa Zielińska, Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, Magdalena Plandowska, Beata Rola. – Kraków : CEBP 24.12 2019. W 82264
  22. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytamii zaburzeniami rozwoju / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2020. W 82254
  23. Zabawa sztuką : socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym / Mirosław Kisiel, Magdalena Zrałek-Wolny ; [recenzent dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ]. – Warszawa : Difin 2019. W 81607 W 81670

Artykuły z czasopism

  1. Agresja, której się uczę / Kamila Olga Stępień-Rejszel. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 17-20
  2. Aktywności rozwijające sprawność motoryki małej i percepcji wzrokowej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 22-25
  3. Aktywny przedszkolak, czyli jak wspierać rozwój dzieci od września 2020 roku / Adriana Kloskowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6 (113), s. 54-58
  4. Badanie o odkrywanie w zabawie heurystycznej / Kamila Pernal. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 3, s. 32-47
  5. Bajkoterapia a wyciszenie – zajęcia z bajką relaksacyjną w przedszkolu / Monika Litwinow. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 44-48
  6. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 34-35
  7. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 10, s. 28-29
  8. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 9, s. 31-32
  9. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 5, s. 28-29
  10. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 26-27
  11. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 4, s. 30-31
  12. Bajkoterapia przedszkolaka / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 1, s. 24-25
  13. Bajkoterapia przedszkolaka. Cz. 2 / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 2, s. 24-25
  14. Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 17-19
  15. Czym skorupka za młodu nasiąknie…, czyli o czynnikach środowiskowych wpływających na rozwój dziecka / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3 (100), s.4-7
  16. Dobry start / Lisa Guernsey. // Świat Nauki. – 2019, nr 11, s. 65-69
  17. Dyrektor na straży ochrony zdrowia psychicznego dzieci / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11 (106), s. 5-9
  18. Dzieci gotowe do szkoły / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 19-216Kochanie, teraz się złościsz… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 62-64
  19. Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu / Kamila Olga Stępień. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 62-64
  20. Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 85-98
  21. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem : analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 120-134
  22. Gdy dziecko idzie do przedszkola… / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 11, s. 15-17
  23. Gdy dziecko nie chce chodzić do przedszkola… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 6,s. 28-30
  24. Gdy przedszkolak nie chce jeść / Małgorzata Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 4,s. 4-10
  25. Graficzne nadawanie znaczeń : zabawy z tekstem literackim w metodzie „dynamicznych obrazów” systemu „Edukacja przez ruch” / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. -2020, nr 8, s. 19-23
  26. Inteligencja emocjonalna w przedszkolu / Weronika Zambrzycka. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 63-66
  27. Jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci w wieku przedszkolnym? / Małgorzata Talaga-Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 20-25
  28. Jak wspierać dziecko w procesie przedszkolnej adaptacji? / Agnieszka Ludorowska. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 6, s. 6-11
  29. Jeśli rodzic zaufa – zaufa dziecko / Magdalena Poprawa. // Wychowawca. – 2020, nr 1, s. 26
  30. Kiedy dziecko preferuje beżową dietę / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019,nr 5, s. 16-18
  31. Kompetencje dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie udzielania pierwszej pomocy – wyniki badania pilotażowego / Sylwia Jarzynka, Katarzyna Błachnio, Michał Piskor, Anna Mikler-Chwastek. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2020, nr 3, s. 38-51
  32. Ku pedagogice oczekiwań dziecka / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr7, s. 14-16
  33. Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-16
  34. Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 12-14
  35. Nauczyciele przedszkolni a problem przemocy doświadczanej przez dziecko / Janusz Rusaczyk.// Niebieska Linia. – 2020, nr 3, s. 13-15
  36. Niechęć do jedzenia – jak przełamć ją u przedszkolaka / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 38-41
  37. Omdlenie lub utrata przytomności przedszkolaka / Lidia Kołodziejska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 4 (101), s. 57-59
  38. Pedagogika Montessorii w dziecięcej literaturze / Maria Engler. // Remedium. – 2020, nr 12, s.16-17
  39. Podstawy kompetencji cyfrowych dzieci w wieku przedszkolnym – wyzwanie na mierę XXIwieku / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 2 (99), s. 39-41
  40. Poszukiwanie sensu w nowym roku / Ewa Baranowska-Jojko. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 4-8
  41. Profilaktyka u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020, nr 4, s.22-24
  42. Przedszkolak – ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019,nr 2 (99), s. 52-55
  43. Przedszkolak a ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 40-44
  44. Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3(100), s. 58-62
  45. Przedszkolak z rodziny patchworkowej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola.- 2019, nr 1 (98), s. 45-47
  46. Przedszkolak z rodziny zastępczej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2019, nr 4 (101), s. 60-62
  47. Rola rodziny w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym w wieku przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 34-37
  48. Rozwój muzyczny dziecka w okresie przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 4-9
  49. Seksualność małych dzieci / Izabela Fornalik. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 5, s.60-64
  50. Smutek i poczucie straty u dzieci w wieku przedszkolnym / Kamila Olga Stępień-Rejszel. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 2, s. 4-9
  51. Tożsamość dziecka w podstawie programowej wychowania przedszkolnego jako całościowe, osobowościowe doświadczanie siebie samego / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 20-23
  52. Uczenie się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym / Iwona Samborska. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 1, s. 28-35
  53. Ufam sobie – bo mam szacunek do siebie / Agnieszka Bukowińska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 1,s. 26-29
  54. Wypadki z udziałem dzieci / Marcin Majchrzak. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11(106), s. 36-41
  55. Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 11-13
  56. Zachęcanie dziecka w wieku przedszkolnym do aktywności muzycznej w środowisku rodzinnym- analiza wyników badań / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne. – 2020, nr 4, s. 31-37
  57. Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020,nr11, s. 24-26
  58. Zasoby komunikacyjne uczniów z zespołem Aspergera jako (nie)konieczne komponenty gotowości do podjęcia nauki w szkole / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 19-30
  59. Znaczenie aktywności muzycznej w adaptacji dziecka do przedszkola / Małgorzata Mróz. //Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 10-12
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót