DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Opublikowano 14 stycznia 2021 o godzinie 11:44 autor Anna Owczarek

Dziecko w wieku przedszkolnym

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2018-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. 365 dni kreatywnej zabawy : dla dzieci dwuletnich i starszych / Sheila Ellison, Judith Gray ;przełożył: Piotr Szymor. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal 2018.  W 78584
  2. Alergie pokarmowe i zasady żywienia dzieci w przedszkolu – aspekty prawne i praktyczne :poradnik dla: dyrektora przedszkola, intendenta i rodziców / Joanna Molka, Michał Łyszczarz, Bożena Winczewska. – Warszawa : Wiedza i Praktyka 2019. W 82046
  3. Całkiem nowe zabawy paluszkowe : usprawnianie dłoni dzieci / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 78650
  4. Czy mówię poprawnie ? : zestaw prób diagnostycznych do wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Marzena Lampart-Busse ; ilustracje Mirosława Frydecka. -Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019. W 80286
  5. Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie/ pod redakcją Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. – Warszawa :Wydawnictwo Naukowe UKSW 2018. W 80171
  6. Gdy rodzice pytają o… : pomocne odpowiedzi specjalistów na pytania dotyczące dzieci w wieku przedszkolnym / [autor: Katarzyna Klimek-Michno]. – Kraków : CEBP 24.12 Sp z o.o. 2020. W 82384
  7. Jak kochać dziecko? : (w przedszkolu i w domu) / Bożena Janiszewska. – Kraków : CEBP 24.12Sp z oo. 2018. W 79630
  8. Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. – [Warszawa] : [Edgard] [2019]. W 81068
  9. Mądrość dziecka : predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania / Elżbieta Płóciennik. -Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2018. W 79045
  10. Między nami, między słowami : rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz emocji/ Renata Malek. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia 2018. W 79503
  11. Mindfulness dla dzieci : pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadaniado dobranocki / Uz Afzal ; [tłumaczenie: Magdalena Ryżewska]. – Łódź : Studio Koloru 2020. W 81743
  12. Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. [Cz. 3, Ruch] / Jagoda Cieszyńska-Rożek. -Kraków : Centrum Metody Krakowskiej 2020. W 82412
  13. Ogrodoterapia : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : Difin2019. W 80211
  14. Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i badania / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82260
  15. Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i implikacje praktyczne / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82261
  16. Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci / Hanna Kubiak. – Toruń :Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 80400
  17. Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. -Warszawa : Difin 2019. W 80401
  18. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)czyli Od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych /Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2019. W 80420
  19. Świat w dziecięcych słowach / Halina Zgółkowa. – Poznań : Media Rodzina copyright 2019. W 81593
  20. Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia2018. W 80247
  21. Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci : podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach : praca zbiorowa / napisana pod kierunkiem i przy współudziale Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; autorzy: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Anna Mikler-Chwastek, Ewa Zielińska, Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, Magdalena Plandowska, Beata Rola. – Kraków : CEBP 24.12 2019. W 82264
  22. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytamii zaburzeniami rozwoju / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2020. W 82254
  23. Zabawa sztuką : socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym / Mirosław Kisiel, Magdalena Zrałek-Wolny ; [recenzent dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ]. – Warszawa : Difin 2019. W 81607 W 81670

Artykuły z czasopism

  1. Agresja, której się uczę / Kamila Olga Stępień-Rejszel. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 17-20
  2. Aktywności rozwijające sprawność motoryki małej i percepcji wzrokowej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 22-25
  3. Aktywny przedszkolak, czyli jak wspierać rozwój dzieci od września 2020 roku / Adriana Kloskowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6 (113), s. 54-58
  4. Badanie o odkrywanie w zabawie heurystycznej / Kamila Pernal. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 3, s. 32-47
  5. Bajkoterapia a wyciszenie – zajęcia z bajką relaksacyjną w przedszkolu / Monika Litwinow. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 44-48
  6. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 34-35
  7. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 10, s. 28-29
  8. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 9, s. 31-32
  9. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 5, s. 28-29
  10. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 26-27
  11. Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 4, s. 30-31
  12. Bajkoterapia przedszkolaka / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 1, s. 24-25
  13. Bajkoterapia przedszkolaka. Cz. 2 / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 2, s. 24-25
  14. Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 17-19
  15. Czym skorupka za młodu nasiąknie…, czyli o czynnikach środowiskowych wpływających na rozwój dziecka / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3 (100), s.4-7
  16. Dobry start / Lisa Guernsey. // Świat Nauki. – 2019, nr 11, s. 65-69
  17. Dyrektor na straży ochrony zdrowia psychicznego dzieci / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11 (106), s. 5-9
  18. Dzieci gotowe do szkoły / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 19-216Kochanie, teraz się złościsz… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 62-64
  19. Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu / Kamila Olga Stępień. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 62-64
  20. Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 85-98
  21. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem : analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 120-134
  22. Gdy dziecko idzie do przedszkola… / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 11, s. 15-17
  23. Gdy dziecko nie chce chodzić do przedszkola… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 6,s. 28-30
  24. Gdy przedszkolak nie chce jeść / Małgorzata Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 4,s. 4-10
  25. Graficzne nadawanie znaczeń : zabawy z tekstem literackim w metodzie „dynamicznych obrazów” systemu „Edukacja przez ruch” / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. -2020, nr 8, s. 19-23
  26. Inteligencja emocjonalna w przedszkolu / Weronika Zambrzycka. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 63-66
  27. Jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci w wieku przedszkolnym? / Małgorzata Talaga-Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 20-25
  28. Jak wspierać dziecko w procesie przedszkolnej adaptacji? / Agnieszka Ludorowska. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 6, s. 6-11
  29. Jeśli rodzic zaufa – zaufa dziecko / Magdalena Poprawa. // Wychowawca. – 2020, nr 1, s. 26
  30. Kiedy dziecko preferuje beżową dietę / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019,nr 5, s. 16-18
  31. Kompetencje dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie udzielania pierwszej pomocy – wyniki badania pilotażowego / Sylwia Jarzynka, Katarzyna Błachnio, Michał Piskor, Anna Mikler-Chwastek. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2020, nr 3, s. 38-51
  32. Ku pedagogice oczekiwań dziecka / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr7, s. 14-16
  33. Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-16
  34. Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 12-14
  35. Nauczyciele przedszkolni a problem przemocy doświadczanej przez dziecko / Janusz Rusaczyk.// Niebieska Linia. – 2020, nr 3, s. 13-15
  36. Niechęć do jedzenia – jak przełamć ją u przedszkolaka / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 38-41
  37. Omdlenie lub utrata przytomności przedszkolaka / Lidia Kołodziejska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 4 (101), s. 57-59
  38. Pedagogika Montessorii w dziecięcej literaturze / Maria Engler. // Remedium. – 2020, nr 12, s.16-17
  39. Podstawy kompetencji cyfrowych dzieci w wieku przedszkolnym – wyzwanie na mierę XXIwieku / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 2 (99), s. 39-41
  40. Poszukiwanie sensu w nowym roku / Ewa Baranowska-Jojko. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 4-8
  41. Profilaktyka u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020, nr 4, s.22-24
  42. Przedszkolak – ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019,nr 2 (99), s. 52-55
  43. Przedszkolak a ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 40-44
  44. Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3(100), s. 58-62
  45. Przedszkolak z rodziny patchworkowej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola.- 2019, nr 1 (98), s. 45-47
  46. Przedszkolak z rodziny zastępczej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2019, nr 4 (101), s. 60-62
  47. Rola rodziny w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym w wieku przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 34-37
  48. Rozwój muzyczny dziecka w okresie przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 4-9
  49. Seksualność małych dzieci / Izabela Fornalik. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 5, s.60-64
  50. Smutek i poczucie straty u dzieci w wieku przedszkolnym / Kamila Olga Stępień-Rejszel. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 2, s. 4-9
  51. Tożsamość dziecka w podstawie programowej wychowania przedszkolnego jako całościowe, osobowościowe doświadczanie siebie samego / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 20-23
  52. Uczenie się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym / Iwona Samborska. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 1, s. 28-35
  53. Ufam sobie – bo mam szacunek do siebie / Agnieszka Bukowińska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 1,s. 26-29
  54. Wypadki z udziałem dzieci / Marcin Majchrzak. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11(106), s. 36-41
  55. Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 11-13
  56. Zachęcanie dziecka w wieku przedszkolnym do aktywności muzycznej w środowisku rodzinnym- analiza wyników badań / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne. – 2020, nr 4, s. 31-37
  57. Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020,nr11, s. 24-26
  58. Zasoby komunikacyjne uczniów z zespołem Aspergera jako (nie)konieczne komponenty gotowości do podjęcia nauki w szkole / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 19-30
  59. Znaczenie aktywności muzycznej w adaptacji dziecka do przedszkola / Małgorzata Mróz. //Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 10-12
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return