KSZTAŁCENIE OSÓB DOROSŁYCH

Opublikowano 13 sierpnia 2020 o godzinie 14:49 autor Iwona Mickiewicz

Kształcenie osób dorosłych

Zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2020

Książki:

  1. Edukacyjne konteksty współczesności – z myślą o przyszłości / redakcja naukowa Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79615
  2. Metody prowadzenia szkoleń / Mariola Łaguna, Agnieszka Kozak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015. W 75237
  3. Oświata dorosłych : inspiracje i wyzwania : tom dedykowany profesor Oldze Czerniawskiej z okazji 85. urodzin / red. tomu Elżbieta Woźnicka ; Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi ; red. serii Agnieszka Stopińska-Pająk. – Warszawa : Akademickie Towarzystwo Andragogiczne ; Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75642
  4. Praca z grupą szkoleniową : wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces / Małgorzata Torój. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2016. W 76273
  5. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81395
  6. Uczenie się i rodzina : perspektywa andragogiczna / Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych. – Warszawa : CeDeWu 2018. W 80445
  7. Wokół badań biograficznych w andragogice / redakcja naukowa Olga Czerniawska, Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75612

Czasopisma:

  1. Adult learning in Europe – European priorities and good practices / Małgorzata Szpilska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 32-40
  2. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
  3. CREDO – model edukacji osób dorosłych / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 120-140
  4. Edukacja dorosłych w laboratorium hydrotroniki napędów robotów mobilnych / Adam Bartnicki, Agnieszka Klimek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 110-117
  5. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
  6. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 3, s. 9-17
  7. Edukacyjne aspekty zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami / Jolanta Borek, Mikołaj Olszewski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 74-87
  8. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
  9. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
  10. Marka Kamińskiego podróże w głąb siebie – tropy i inspiracje andragogiczne / Agnieszka Majewska-Kafarowska. // Chowanna. – 2016, T. 2, s. 285-298
  11. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
  12. Miłość w obliczu trudności – andragogiczno-edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / Monika Sulik. // Chowanna. – 2017, T. 1, 143-157
  13. NIK o kształceniu dorosłych / Stanisław Szelewa. // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 4, s. 18-22
  14. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
  15. Obrazovatelnye potrebnosti vzrostogo čełovieka v ustoviâch sovremennoj civilizacii / Larisa Luk’janova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 103-112
  16. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych / Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 180-186
  17. „Oświata Pozaszkolna” : pierwsze czasopismo andragogiczne w II Rzeczypospolitej (1921-1923) / Eleonora Sapia-Drewniak. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2019, nr 1/2, s. 192-20
  18. Powszechne Wykłady Uniwersyteckie jako forma pracy Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz oświaty dorosłych w okresie II Rzeczpospolitej – zarys problematyki / Magdalena Rzepka. //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 112-130
  19. Pozaszkolne formy upowszechniania wiedzy rolniczej wśród gospodyń Jan Wnęk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 11, s. 70-80
  20. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
  21. Przygotowanie językowe dorosłych do pracy w krajach niemieckojęzycznych / Danuta Ratuszna, Paweł Ratuszny. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 59-66
  22. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
  23. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 4, s. 22-26
  24. Relacje między postrzeganiem zmysłowym a modelami wyobrażeniowymi w procesie kształcenia zawodowego / Katarzyna Pardej. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 44-56
  25. Student, absolwent, pracownik w modelu kształcenia przez całe życie ideAGRA / Katarzyna Sadowy. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 2, s. 85-95
  26. Transformacyjne uczenie się dorosłych w świetle teorii Jack’a Mezirowa / Anna Perkowska-Klejman. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 29-43
  27. Uczenie się nieformalne w perspektywie ekonomicznej / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 20-28
  28. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
  29. W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem – konteksty andragogiczne / Monika Sulik. // Chowanna. – 2016, nr 1, s. 213-225
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return