E-LEARNING – NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ – ZDALNA EDUKACJA

Opublikowano 11 kwietnia 2020 o godzinie 11:02 autor Edyta Magdalena Lachowska

E-learning – nauczanie na odległość – zdalna edukacja

(zestawienie bibliograficzna w wyborze za lata 2013-2019)

Książki:

  1. Diagnoza stanu kształcenie na odległość w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej oraz potrzeb edukacyjnych polskich nauczycieli i odbiorców w zakresie kształcenia na odległość / Krzysztof Chmielewski. – Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, 2013.
  2. E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
  3. E-nauczyciel przyrody : innowacyjna strategia nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych z wykorzystaniem multimediów / Anna Basińska. – Poznań: Pracownia Wydawnicza WA UAM, 2013.
  4. E-nauczyciel w programie Cyfrowa Szkoła : Działania w ramach projektu ORE „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. – Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej : Ośrodek Rozwoju Edukacji : Centrum Edukacji Obywatelskiej, [2013].
  5. Jak wdrażać kształcenie na odległość w kształceniu ustawicznym w formach pozaszkolnych krok po kroku / Rafał Michałowski, Wojciech Myka. – Warszawa: Krajowy Ośrodek Wpierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, 2014.
  6. Platforma zdalnego nauczania ILIAS dla nauczycieli i nie tylko / Małgorzata Gawlik-Kobylińska. – Warszawa: Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, 2016.

Artykuły z czasopism:

  1. Edukacja za pomocą tabliczki / Jolanta Okuniewska. // IT w Edukacji. – 2013, nr 1, s. 40-42
  2. E-learning – moda czy konieczność? / Ilona Gołębiewska. // Wychowawca. – 2015, nr 11, s. 22-23
  3. E-learning incydentalny a samokształcenie, uczenie się incydentalne i konektywne – charakterystyka zjawiska / Sergo Kuruliszwili. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 4, s. 63-72
  4. E-learning w kształceniu integracyjnym / Marzanna Nowacka-Duda. // IT w Edukacji. – 2016, nr 1, s. 66-67
  5. E-lekcja – lekcja z wykorzystaniem Internetu : scenariusz lekcji biologii lub zajęć na koło biologiczne (zakres rozszerzony i/lub podstawowy) / Joanna Pilipczuk. // Biologia w Szkole. – 2013, nr 1, s. 34-40
  6. E-lekcje, e-uczeń, e-nauczyciel, czyli kilka słów o cyfrowej szkole / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 10, s. 53-54
  7. E-szkoła wciąż w budowie / Kazimierz Włodawski. // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 5, dod. Nowe technologie, s. 8
  8. e-Technologie wspierające pracę nauczyciela / Mariusz Malinowski. // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 68-73
  9. Jaki nauczyciel w e-szkole? / Emilia Musiał. // Nowa Szkoła. – 2015, nr 5, s. 15-24
  10. Kartkówka online / Katarzyna Krywult. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 3, s. 44-46
  11. Między tradycją a e-learningiem : Jak wprowadzić edukację mieszaną? / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole. – 2014, nr 6, s. 10-13
  12. Narzędzia Google w służbie edukacji / Marcin Springer. // IT w Edukacji. – 2013, nr 1, s. 15-17
  13. Platforma Edmondo. Zdalne nauczanie w praktyce / Lidia Pokrzycka. // Nowa Szkoła. – 2017, nr 3, s. 41-44
  14. Platforma e-learningowa w procesie kształtowania i sprawdzania umiejętności informatycznych / Tomasz Frankowski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 203-210
  15. Praktyka wykorzystania platformy e-learningowej w dydaktyce na przykładzie uczelni technicznej / Łukasz Kuczek, Marcin Mroczkowski, Antoni Woźnicki, Wacław Romuald Muzykiewicz. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 187-194
  16. Prywatne urządzenia w edukacji / Dorota Janczak. // IT w Edukacji. – 2015, nr 4, s. 14-16
  17. Przydatność – istotność treści „edukacji na odległość” / Aleksander Marszałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 13-21
  18. Środki naukowo-dydaktycznej komunikacji zdalnej środowisk akademickich / Anna Kamińska. // Przegląd Biblioteczny. – 2018, nr 2, s. 234-255
  19. WCAG 2.0 w e-learningu – wymagania dla równości / Olga Pawłowska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 93-102
  20. Współdziałanie zasobów cyfrowych w edukacji – platformy informatyczne / Joanna Łabędzka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 132-141
  21. Wykorzystanie e-learningowej platformy Moodle w procesie edukacyjnym / Walentyna Szwec. // Fizyka w Szkole. – 2017, nr 3, s. 32-39
  22. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu zawodowym / Janusz Berek. // IT w Edukacji. – 2015, nr 1, s. 62-64
  23. Wykorzystanie platformy e-learningowej w konkursie historycznym, czyli jak łatwo i przyjemnie nauczyć się czegoś nowego / Katarzyna Bartuś. // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 19
  24. YouTube w edukacji / Sylwia Polcyn. // Remedium. – 2017, nr 3, s. 30-31
  25. Z prac nad wdrażaniem kształcenia na odległość / Anna Koludo, Dorota Wojtuś. // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 1, s. 23-26
  26. Zasoby platformy Eduscience w edukacji matematyczno-przyrodniczej / Ewa Pindel. // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 42-43
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return