GRY KOMPUTEROWE – UCZĄ CZY SZKODZĄ?

Opublikowano 13 października 2012 o godzinie 13:46 autor BP Wyszków

GRY KOMPUTEROWE – UCZĄ CZY SZKODZĄ?
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Wydawnictwa zwarte


  1. (Nie)bezpieczny komputer : od euforii do uzależnień / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2008.
  2. Alien vs. Predator? : gry komputerowe a badania literackie / Jan Stasieńko. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, cop. 2005.
  3. Cyfrowe marzenia : historia gier komputerowych i wideo / Piotr Mańkowski. – Warszawa : Wydawnictwo Trio : Collegium Civitas, 2010.
  4. Homo players : strategie odbioru gier komputerowych / Dominika Urbańska-Galanciak. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, cop. 2009.
  5. Komputerowi mordercy : tendencje konstruktywne i destruktywne u graczy komputerowych / Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2005.
  6. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 1 / red. nauk. Augustyn Surdyk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
  7. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 2 / red. nauk. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
  8. Wirtualny plac zabaw : gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej / Mirosław Filiciak ; wstęp Wiesław Godzic. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2006.
  9. Zabawa w zabijanie : oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci / Maria Braun-Gałkowska, Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : „Gaudium”, 2002.
  10. Zabójca w dziecinnym pokoju : przemoc i gry komputerowe / Thomas Feibel ; tł. Anna Malinow. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2006.

Artykuły z czasopism


  1. Agresja w grach komputerowych / Sebastian Glaziński.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 63-67
  2. Cursus bonorum / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 9, s. 58
  3. Deszcze niespokojne… / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 8, s. 58
  4. Dziecko w świecie wirtualnym : szanse i zagrożenia / Maria Kielar-Turska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 3, s. 131-137
  5. Fascynacja młodzieży grami komputerowymi / Stanisław Juszczyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 47-51
  6. Gry i komputer / Milena Wokowska.// Matematyka w Szkole. – 2010, nr 53, s. 19-20
  7. Gry i młodzi gracze : czy granie w gry komputerowe jest niebezpieczne? / Jerzy Zygmunt Szeja.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 8-11
  8. Gry komputerowe – czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 6, s. 24-29
  9. Gry komputerowe – złe czy dobre? / Iwona Ulfik-Jaworska.// Wychowawca. – 2011, nr 7/8, s. 28-31
  10. Gry komputerowe a zdrowie dziecka w młodszym wieku szkolnym / Ryszard Błaszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s. 34-43
  11. Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 14-21
  12. Gry komputerowe.// Biologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 20
  13. Gry online: korzyści i zagrożenia / Aleksandra Małyska, Marta Wadyńska, Ewelina Wiśniewska.// Remedium. – 2012, nr 7/8, Wkładka Internet s. 3
  14. Gry, które uczą / Augustyn Surdyk.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 22-25
  15. Historyczne gry komputerowe – przewodnik dla nauczycieli / Magdalena Sośnierz.// Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 3, s. 30-38
  16. HOMO SAPIENS, HOMO FABER, HOMO LUDENS czyli gry i zabawy w elektronicznych kursach / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 97-103
  17. Internet i gry komputerowe – szanse i zagrożenia : (zestawienie bibliograficzne) / Sabina Frost.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 21-22
  18. Jak Dywizjon 303 / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 9, s. 57
  19. Komputer i Internet – nóż do chleba i zabijania / Sebastian Taboł.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 10, s. 58-60
  20. Komputerowe granie / Karen A. Frenkel.// Świat Nauki. – 2007, nr 8, s. 13-14
  21. Komputerowe RPG w szkole / Paweł Sporek.// Polonistyka. – 2010, nr 5, s. 24-30
  22. Manipulacja historią Polski : gry komputerowe / Piotr Tomasz Nowakowski.// Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 16-17
  23. Media elektroniczne a przemoc wśród młodzieży / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 5, s. 51-55
  24. Metody opisu interakcji: gracz-postać – elementy świata gry w języku graczy komputerowych / Kamila Gądek.// Poradnik Językowy. – 2009, nr 4, s. 52-64
  25. Mity, baśnie, legendy, „wirtualne opowieści”… / Rafał Kochanowicz.// Polonistyka. – 2009, nr 10, s. 6-10
  26. Nauka mapy politycznej. Wykorzystaj multimedialne gry dydaktyczne / Katarzyna Mijakowska.// Geografia w Szkole. – 2012, nr 1, s. 24
  27. Nie od razu Rzym zbudowano / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 10, s. 56
  28. Nie taki diabeł straszny : czyli czego Jaś może się nauczyć zarywając weekendowe noce grając na komputerze / Dariusz Jasieniecki.// Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 1, s. 42-45
  29. O pożytkach z gier komputerowych / Anna Mikołejko.// Edukacja i Dialog. – 2002, nr 3, s. 67-70
  30. Pełna konspiracja / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 11, s. 55
  31. Po mołojecką sławę / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2010, nr 1, s. 54
  32. Przedszkolak w sieci / Aleksandra Małyska [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 10, s. 24-30
  33. Przemoc i agresja wśród dzieci / Ewa Dunin-Wilczyńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 5, s. 44-48
  34. Przemoc w grach komputerowych a zjawiska desensytyzacji i katharsis wśród młodzieży gimnazjalnej / Anna Brosch.// Edukacja. – 2006, nr 2, s. 94-102
  35. Przykłady, przykłady, przykłady… Drugie życie / Klara Małowiecka.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 84-86
  36. Relacje rodzinne graczy komputerowych : [wzajemne relacje rodzinne osób-graczy online na tle gry „WoW”] / Henryk Noga.// Wychowawca. – 2011, nr 2, s. 16-19
  37. Sześciolatek w wirtualnym świecie gier komputerowych / Agata Jacewicz.// Edukacja. – 2007, nr 4, s. 68-75
  38. Twoja kopia w innym świecie / Magdalena Brzezińska.// Charaktery. – 2008, nr 5, s. 9-16
  39. Walczące cywilizacje / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 7, s. 56
  40. Wobec gier komputerowych / Rafał Kochanowicz.// Polonistyka. – 2007, nr 2, s. 53-56
  41. Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak.// Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 53 – 55
  42. Z czym do ludu komputerowego? : o legendzie w czasach nielegendarnych / Ewa Nowel.// Język Polski w Szkole IV-VI. – 2007/2008, nr 2, s. 93-99
  43. Zabawa w zabijanie : gry komputerowe a dzieci / Dorota Zając.// Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 16-18
  44. Żelazne serca po raz trzeci / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 10, s. 55.
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return