DIAGNOZA PEDAGOGICZNA

Opublikowano 5 września 2013 o godzinie 11:57 autor Edyta Magdalena Lachowska

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki


  1. Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2011.
  2. Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2009.
  3. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  4. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  5. Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004.
  6. Diagnostyka resocjalizacyjna : wybrane zagadnienia / pod red. Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.
  7. Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005.
  8. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Zak, cop. 2009.
  9. Diagnoza dysleksji / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2003.
  10. Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej : kwestionariusz zgodny z nową podstawą programową / Iwona Rokicińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010.
  11. Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania / Ewa Jarosz, Ewa Wysocka. – Warszawa : Żak, cop. 2006.
  12. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla ucznia / [aut. Ewa Czech]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009.
  13. Elementy diagnostyki pedagogicznej / pod red. I[reny] Lepalczyk i J[ana] Badury. – Warszawa ; Łódź : Państ. Wydaw. Naukowe, 1987.
  14. Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata : diagnoza, możliwości rozwojowe i edukacyjne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie stałości i zmienności w pedagogice specjalnej / Joanna Głodkowska . – Kraków : Impuls, 2012.
  15. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : Impuls, 2005.
  16. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Wyd. 5 zm. – Kraków : Impuls, 2009.
  17. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej : jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011.
  18. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010.
  19. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 6. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006.
  20. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd.2. – Katowice : Wydaw. UŚ, 2002.

Artykuły z czasopism


  1. „Iść w stronę słońca” – o zmianach konstruktywnie / Ewa Orlińska.// Język Polski w Liceum. – 2011/2012, nr 2, s. 78-96
  2. Arkusz diagnostyczny do rozpoznawania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 31-35
  3. Arkusz pomocniczy do gromadzenia informacji potrzebnych dla celów skonstruowania wielospecjalistycznej diagnozy ucznia o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Bilewicz [i in.].// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 79-116
  4. Depresja dziecięco-młodzieżowa – kryteria diagnostyczne / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 24-25
  5. Diagnoza „na wejście” / Wioletta Kozak.// Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 28-34
  6. Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 12-15
  7. Diagnoza edukacyjna w geografii : wyniki badań / Bożena Wójtowicz, Grażyna Barwinek.// Geografia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 33-36
  8. Diagnoza funkcjonalna podstawą programu stymulacji rozwoju / Mariola Niedoba.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna nr 3, s. I-VIII
  9. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  10. Diagnoza indywidualnej drogi rozwoju dziecka / Monika Zatorska, Aldona Kopik.// Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 3, s. 56-61
  11. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna 2011, nr 1, s. 15-31
  12. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  13. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 197-208
  14. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
  15. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
  16. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
  17. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 5-11
  18. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak.// Wychowanie                    w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28
  19. Diagnoza resocjalizacyjna nieletniego w ramach wykonania środka poprawczego. Próba ujednolicenia działań diagnostyczno-resocjalizacyjnych / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 3/4, s. 16-19
  20. Diagnoza specyficznych trudności szkolnych u dzieci z ADHD / Kornelia Czerwińska, Iwona Dąbrowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2007, nr 4, s. 67-80
  21. Diagnoza zaburzeń zachowania / Magdalena Żyła.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 4, s. 37
  22. Diagnoza zawsze się opłaca / Anna Brzosko.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 7, s. 29-33
  23. Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 85-93
  24. Diagnozowanie i rozumienie agresji : trudności i wskazówki / Anna Karłyk-Ćwik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s. 5-13
  25. Diagnozowanie sytuacji wychowanków i ich rodzin / Elżbieta Gomułka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s.13-17
  26. Diagnozowanie sześciolatków / Alicja Nagrodzka, Ewa Pieniężna.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 3, s. 12-15
  27. Horyzonty diagnostyki edukacyjnej / Bolesław Niemierko.// Edukacja. – 2006, nr 1, s. 5-25
  28. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  29. Narzędzia diagnostyczne / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2013, nr 2 (46), s. 48-49
  30. Nowy uczeń, nowe potrzeby : postępowanie diagnostyczne na użytek pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 20-23
  31. Obowiązkowa w każdym przedszkolu diagnoza rozwoju dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 42-44
  32. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska.// Wychowanie        w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.24-28
  33. Przykład arkuszy do diagnozy pedagogicznej dla dzieci w wieku 6-10 lat : (materiał powstał na spotkaniach w ramach „Klubu Nauczyciela Terapii Pedagogicznej”) / Mirosława Pleskot.// Meritum. – 2006, nr 1 (1), s. 21-27
  34. Studium przypadku w służbie diagnozy sześciolatka / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 56-60
  35. Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej i oddziaływań terapeutycznych stosowanych wobec dziecka z zaburzeniami w rozwoju – załozenia teoretyczne, implikacje praktyczne / Aleksandra Borkowska.// Meritum. – 2006, nr 1 (1), s. 17-20
  36. Wywiad diagnostyczny z rodzicem ucznia / Janusz Bibik.// Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 12, s. 3-6
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return