DZIECKO AUTYSTYCZNE

Opublikowano 25 kwietnia 2014 o godzinie 13:25 autor Edyta Dobek

DZIECKO AUTYSTYCZNE
Zestawienie bibliograficzne

Książki


  1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; z ang. przeł. Paweł Karpowicz. – Warszawa : Świat Książki, 2009. W   66522
  2. Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. P   68379
  3. Autyzm / Kazimierz Jacek Zabłocki. – Płock : „Novum”, 2002. W   53355
  4. Autyzm / M. Mary Konstantareas, Edward B. Blackstock, Christopher D. Webster ; tł. [z ang.] Krzysztof Hipp. – Warszawa : Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 1992. W   45024
  5. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych / Jacek Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. W   67971
  6. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2005. P   55265
  7. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 4. – Kraków : Impuls, 2007. W   59999
  8. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Kraków : „Impuls”, 2000. W   51355
  9. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick ; [tł. Sylwia Kuchta]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o, 2010.  W   67338
  10. Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. – Warszawa : Wydawnictwa Studio Emka, 2012. W   69931
  11. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2009. P   65636
  12. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Wyd. 2. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.   W   70753
  13. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002.  W   50237
  14. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przeł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 2001. W   49783
  15. Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq ; tł. z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007.  W   61801
  16. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67531
  17. Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq ; tł. z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007. W   61801
  18. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. W   49190
  19. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. W   62446
  20. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. – Gdańsk : Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 1993. W   44859, W   44860
  21. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. W   62100, W   62101, W   63321, P   62305
  22. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. W   59189
  23. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. W   60667
  24. Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych : zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju / oprac. przez specjalistów i rodziców związanych z programem TEACCH ; zebrane i zredagowane przez zespół: Eric Schopler, Margaret Lansing, Leslie Waters ; przeł. [z ang.] Sławomir Mil ; il. Judith H. Davis. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1994. W   46170
  25. Drugie opowieści terapeutów / komentuje Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000. W   49243
  26. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt ; tł. Małgorzata Aleksandrowicz. – Katowice : „Śląsk”, 2000. W   61066
  27. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. W   59504, W   63787, W   66107
  28. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; tł. Robert Waliś. – Warszawa : K.E. Liber, 2007. W   59875, W   59876
  29. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. W   69607
  30. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2000.   W   60536, W   60537
  31. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Wyd. 3, 1 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.  W   67243
  32. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. W   66705
  33. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. 46561, 46562
  34. Dziecko dys-logiczne : dlaczego miliony dzieci cierpią na nadpobudliwość, zaburzenia uwagi, zaburzenia umiejętności szkolnych, depresję, są agresywne, zbuntowane lub porywcze – i co możemy z tym zrobić / Bernard Rimland ; [tł. Karolina Bojadżijewa-Wesołowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010. W   67538
  35. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.  W   62131,  W   62132
  36. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. W   3581 br.  3574 br.
  37. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Francoise Brauner ; tł. [z fr. ] Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. W   42148, W   42149
  38. Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko / Carl H. Delacato ; tł. [z ang.] Monika Główczak. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995. W   46484
  39. Gdybym mógł z wami rozmawiać… : autystyczny chłopiec szuka porozumienia / Dietmar Zoller ; z przedmową Friedricha Spechta ; przekł. [z niem.] Małgorzata Szydłowska (proza), Grażyna Strzelecka i Janusz Gryz (wiersze). – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1994. W   46483
  40. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. W   69962, W   71010
  41. Ja i mój świat : historyjki społeczne / Carol Gray i Abbie Leigh White ; il. Sean McAndrew ; [tł. Maciej Michalski]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, we współpracy z Fundacją „Synapsis”, 2005. W   57090, W   57091
  42. Kaj znów się śmieje / Hartmut Gagelmann ; przeł. [z niem.] Ryszard Turczyn. – Warszawa : „Iskry”, 1988. W   41304
  43. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. naukowa Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.  W   66406,  P   66407
  44. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. W   55163
  45. Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.   W   54801
  46. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem / Temple Grandin ; [tł. Marta Klimek-Lewandowska, Dominika Lewandowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2006. W   58847
  47. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park ; przeł. Janusz Margański. – Kraków : Wydaw. Literackie, 2003.  W   52162,  W   52163
  48. Pomóż dziecku z… autyzmem / D.Seach, M. Lloyd, M. Preston ; [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006. W   57604
  49. Profil psychoedukacyjny dla młodzieży i dorosłych (AAPEP) / Gary Mesibov [et.al.] ; tłumaczenie: zespół współpracowników Fundacji „Adama”]. – Warszawa : TWIGGER, 2002. W   51471
  50. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005.  W   57763
  51. Przebudzenie naszego syna : [zwycięstwo miłości nad chorobą] / Barry Neil Kaufman. – [2 wyd.] / tł. [z ang.] Anna Strzałkowska. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1994. W   46482
  52. Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2005. W   55164
  53. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju : dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : praktyczne materiały dla szkół / Vicki Lundine i Catherine Smith ; słowo wst. Jo-Anne Seip ; [tł. Olga Frączak-Faure]. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2008. W   61803
  54. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym / Julia Moor; przeł. Renata Van de Logt. – Łódź : mała litera ; Warszawa : Cyklady, 2006. W   57184, W   57185
  55. Świry, dziwadła i zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania / Luke Jackson ; przedm. Tony Attwood ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : we współpracy z Fundacją Synapsis, 2005. W   56932
  56. Tworzyć czy odtwarzać? : rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz z młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem / red. merytoryczna Grażyna Kowalczyk. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. W   65131, P   65132
  57. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. W   70240
  58. Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem / Peter Szatmari ; przekł. Maciek Sekerdej. – Kraków : Znak, 2007.   W   59918
  59. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole : poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów oraz dla rodziców / pod red. Teresy Serafin; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W   3329 br., P   3330 br.
  60. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004. W   53285
  61. Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / Tarin Varughese ; [tł. Zofia Zdral]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012. W   70959
  62. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka nauk. Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009. W   65894, W   66644
  63. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. – Kraków : „Impuls”, 2004. W   53524
  64. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : Impuls, 2005. W   59185, W   59421, W   59422, W   60761
  65. Zespół Aspergera : co nauczyciel wiedzieć powinien / Matt Winter ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006. W   58928
  66. Zespół Aspergera : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009. W   66654, P   66655
  67. Zespół Aspergera w okresie dojrzewania : wzloty, upadki i cała reszta / pod red. Liane Holliday-Willey ; przedm. Luke Jackson ; [tł. Marta Umińska i Krzysztof Umiński]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2006. W   58848
  68. Zespół Aspergera : wprowadzenie / Tony Attwood ; przekład Małgorzata Łamacz. – Poznań : Zysk i S-ka, 2006. W   57658, W   57659

Artykuły z czasopism


  1. Autyzm – problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 16-20
  2. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń / Hanna Olechnowicz.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 3-14
  3. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć.// Remedium. – 2011, nr 5, s. 6-7
  4. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 75-80
  5. By nauka poszła w świat / Nina Zawidniak.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 137-142
  6. Charakterystyka dziecka z zaburzeniami zachowania o charakterze autystycznym oraz wstępna propozycja kierunków oddziaływań podejmowanych w celu poprawy jego funkcjonowania / Joanna Wrońska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 57-61
  7. Co mu jest? : (dylematy związane z diagnozowaniem dzieci, u których występują zaburzenia komunikacji) / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 12-23
  8. Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
  9. Diagnoza i początki pracy z Olkiem / Katarzyna Wiecierzyńska.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 94-98 Praca rewalidacyjna z chłopcem autystycznym.
  10. Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 85-93
  11. Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? Stereotypowe zachowania ruchowe w autyzmie / Barbara Winczura.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 4-25
  12. Drama w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera / Tomasz Ciećwierz.// Remedium. – 2013, nr 11, s. 20-21
  13. Dysfunkcje bazowych sprawności komunikacyjnych u dzieci autystycznych / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 66-83
  14. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14 -15
  15. Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  16. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
  17. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 14-19
  18. Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym Zespołem Aspergera : (opis przypadku) / Beata Grzelak.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 22-32
  19. Dziecko autystyczne : (opis przypadku) / Maria Herzyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 101-107
  20. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  21. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.30-36
  22. Dziecko z autyzmem w przedszkolu specjalnym / Marta Perekitko.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 61-62
  23. Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 48-53
  24. Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera : sukces czy porażka w szkole lub w pracy? / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 18-23
  25. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 30-32
  26. Funkcjonowanie Janka w środowisku domowym i szkolnym / Justyna Swat.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 34-39
  27. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  28. Jacek – diagnoza funkcjonowania i zarys programu terapeutycznego / Żaneta Wójcik.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 42-46
  29. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 72-76
  30. Jak rozpoznać zespół Aspergera? / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 54-58
  31. Jak uczyć dzieci z autyzmem rozumieć myśli, uczucia i intencje innych ludzi? : implikacje terapeutyczne dla teorii umysłu / Barbara Winczura.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 29-47
  32. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 43-45
  33. Kasia – opis poziomu funkcjonowania i próby terapii / Agnieszka Tchórz-Dytko.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 61-67
  34. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią : charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 29-34
  35. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 32-41
  36. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  37. Kwestionariusz do oceny kompetencji emocjonalno-społecznych (KOKE-S) wysoko funkcjonujących artystów i dzieci z zespołem Aspergera : (część pierwsza) Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, 48-63
  38. Łukasz / Jolanta Chodorowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 43-44
  39. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 2, s. 19-28
  40. Mocne strony autyzmu : zespół Aspergera / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 52-56
  41. Motyl uwięziony w ciemnościach / Sawrina Stopyra.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 143-149
  42. Mój pierwszy uczeń z autyzmem / Żaneta Dylikowska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 32-35
  43. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych / Tadeusz Perzanowski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 5, s. 27-31
  44. Nietypowe zachowania Janka / Dorota Puczyńska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 35-39
  45. Nietypowe zainteresowania Mateusza : (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28
  46. O autyzmie i Programie Son-Rise / Raun K. Kaufman ; rozm. przepr. Dominika Solecka.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 146-148
  47. Obserwacja i ustalenie celów priorytetowych pracy terapeutycznej z Jankiem / Jakub Praciak.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 99-104
  48. Ośrodek terapii dzieci autystycznych „Giant Steps” / Krzysztof Stachyra.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 73-75
  49. Pomoc dzieciom z autyzmem : wskazówki dla przedszkola / Justyna Święcicka.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 52-54
  50. Pomóc autystycznemu dziecku / Nicholas Lange, Christopher J. McDougle.// Świat Nauki. – 2013, nr 12, s. 32-37
  51. Poznawanie dziecka z zespołem Aspergera podczas zabaw muzyczno-ruchowych / Robert Landowski.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 87-91
  52. Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 77-84
  53. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  54. Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s / Klaudia Mirosław.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 55-56
  55. Program adaptacyjny realizowany z uczniem autystycznym w pierwszej klasie szkoły specjalnej / Dorota Cerek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 52-56
  56. Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258 – 266
  57. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera / Anna Kic, Dominika Popielska.// Remedium. – 2010, nr 3, s. 6-7
  58. Specyfika pracy nauczyciela wf – z dziećmi autystycznymi / Przemysław Staszek, Aneta Marchewka, Aneta Teległów, Wiesław Wojtanowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 7, s. 34-42
  59. Stwarzanie warunków do podnoszenia godności życia dorosłego ucznia z autyzmem na przykładzie projektu edukacyjnego „Uczeń jako twórca” / Zofia Dzierka, Ilona Kika-Ryszka, Joanna Lach.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 39-47
  60. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s.36-38
  61. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  62. Świat w rozbitym lustrze / Gabriel Maciejewski.// Charaktery. – 2006, nr 6, s. 66-68
  63. Terapia i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej / Anna Florek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, dod. Przed Szkołą, s. 17-24
  64. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 1 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 64-76
  65. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 2 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 45-58
  66. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 3 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 50-63
  67. Toruński przykład integracji szkolnej dzieci z autyzmem / Jolanta Rubiniec.// Edukacja i Dialog. – 2013, nr 11/12, s. 62-65
  68. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 104-109
  69. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 26-27
  70. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 94-97
  71. Uczyć mimo wszystko / Barbara Zieńko.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 100-104
  72. Uwagi dotyczące niektórych kierunków pracy z chłopcem, u którego występują nasilone zaburzenia zachowania / Magdalena Musioł.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 46-51
  73. Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 66-77
  74. W strachu przed światem : o uczniu z zespołem Aspergera / Ewa Jonakowska.// Życie Szkoły. – 2013, nr 8, s. 36-39
  75. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  76. Wprowadzić dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greespana i Sereny Wieder / Robert Wiktorowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s.9-24
  77. Wrodzone wzorce zachowań więziotwórczych u dzieci autystycznych / Hanna Olechnowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 2, s. 5-15
  78. Wsparcie osób wysoko funkcjonujących z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji masowej i integracyjnej / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 26-65
  79. Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej : zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki / Katarzyna Patyk.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 293-301
  80. Wykorzystanie programu komputerowego „Z Tosią przez pory roku” w pracy z autystycznym chłopcem / Sabina Synowiec.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 70-79
  81. Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego : (wycofywanie echolalii według metody autorskiej – opis przypadku) / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 84-96
  82. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s.62-68
  83. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci autystycznych / M. Charbicka, M. Raszewska.// Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 49-63
  84. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 36-51
  85. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym : Autyzm. Zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-17
  86. Zarys programu pracy z chłopcem, u którego zdiagnozowano: sprzężone opóźnienia rozwoju z towarzyszącymi zaburzeniami zachowania ze spektrum zaburzeń autystycznych / Maja Mróz.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 40-42
  87. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 375-379
  88. Zastosowanie techniki z zakresu integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym / Marta Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 17-22
  89. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 20-24

Zbiory audiowizualne


  1. Autyzm [Film] / scen. i real. Anna Frąckowiak-Ostrejko. – Nagr.własne, 2004. Tmgv 2053
  2. Autyzm [Film] / scen. i reż. Magdalena Lewandowska. – Nagr.własne, 2003. Tmgv 1728
  3. Dotyk i komunikacja [Dok. dźw.] / Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1997]. Tk 481, Tk 588
  4. Ich własny świat [Film] : zagadka autyzmu / scen. i reż. Saskia Baron. – Nagr. własne, 2004. Tmgv 2208
  5. Lęk [Film] / reż. Suzanne Lynch. – Nagr.własne, 2003. Tmgv 1867, Tmgv 907
  6. Metody komunikacji alternatywnej [Film] / scen. Maria Piszczek. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 2556
  7. Metody stymulacji sensorycznej [Film] / real. Małgorzata Karga, Katarzyna Kwiatkowska, Maria Piszczek. – Warszawa : WFiT MAVO, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 1056, Tmgv 2558
  8. Obcy w rodzinie [Film] / scen. i reż. Sally Browning. – Nagr.własne, 2004. Tmgv 2213
  9. „Poranny krąg” czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku [Film] / oprac. Maria Piszczek ; real. Małgorzata Trybuś. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 2557
  10. Program aktywności Marianny i Christophera Knillów [Film] : film instruktażowy / real. Alina Kuza, Małgorzata Świerczek. – Warszawa : WFiT MAVO, Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 1057, Tmgv 2560
  11. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 1 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 482, Tk 589
  12. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 2 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 483, Tk 590
  13. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 3 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 484, Tk 591
  14. Za szklaną ścianą. Cz. 1 [Film] / scen. Magdalena Lewandowska, Jarosław Rola ; real. Magdalena Lewandowska. – Warszawa : WF „Dydakta”, 1999. Tmgv 2352
  15. Za szklanymi drzwiami [Film] : opowieść o Hannah / scen. William Finlay, Karen Pascal, Paul Williamson ; reż. Karen Pascal. – Nagr.własne, 2002. Tmgv 1784, Tmgv 1705
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return