DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Opublikowano 30 kwietnia 2014 o godzinie 13:28 autor Edyta Dobek

DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki


  1. A ja wcale nie oszukuję! : o kłamstwie i prawdzie / Heike Baum; przeł. z jęz. niem. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2005. W   55496, W   55497
  2. Agresja w przedszkolu : poradnik dla rodziców i wychowawców / Gabriele Haug-Schnabel ; [tł. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2001. W   49476, W   54687
  3. Ale ja nie chcę! : o radzeniu sobie z frustracją, zniecierpliwieniem i przekorą / Heike Baum ; przeł. z jęz. niem. Agnieszka Skwara. – Kielce : Jedność, 2005. W   55924
  4. Czy babcia jest w niebie? : o przeżywaniu rozstań i smutku / Heike Baum ; [przekł. z jęz. niem. Magdalena Rykowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W   62352
  5. Czy wszystko mi wolno? : znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu / Maria Caiati, Svjetlana Delac, Angelika Muller ; [przeł. z niem. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2003. W   57852, W   57853
  6. Do góry nogami : pomysłowy świat dwulatka i trzylatka : podręcznik dla nauczycieli i rodziców / Dorota Dziedziewicz, Edyta Karwowska ; il. Aleksandra Gajda. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67440
  7. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu: jak świadomie je wychowywać i uczyć / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2012. W   69942
  8. Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym / Kinga Kuszak. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2006. W   60393, W   62320
  9. Dziecięce wyobrażenia świata : zbiór studiów / Barbara Boniecka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W   68759
  10. Dziecko i konteksty jego rozwoju / Małgorzata Karwowska-Struczyk. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2007. W   60397
  11. Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu / Barbara Kurowska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. W   68631
  12. I nauka i draka czyli jak zadbać o zdrowie przedszkolaka i uczniaka [Druk towarzyszący] / Paweł Zawitkowski oraz Paulina Stobnicka-Stolarska, Dagmara Mieszkis-Święcikowska. – Warszawa : Wydawnictwo Marceli Szpak ; 2010. DVD 1867
  13. Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji : zawiera praktyczne testy / Uta Reimann-Höhn ; [przeł. z jęz. niem. Edyta Brudnik]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. W   64148, W   64149
  14. Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? : rozwojowe testy przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. W   70908
  15. Jak rozwijać spostrzegawczość i koncentrację? : zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym / Jutta Blasius ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2007. W   62350
  16. Jak wychowywać przedszkolaka : poradnik dla rodziców / Anna Jankowska ; [il. Monika Giełżecka]. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2009.   W   66565
  17. Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2002. W   51674
  18. Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Wyd. 4. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W   62368
  19. Komunikacja, edukacja, społeczeństwo : o dyskursie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Jolanta Rzeźnicka-Krupa ; [Uniwersytet Gdański]. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2007. W   60890
  20. Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu / Małgorzata Sławińska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. W   67560, W   67668
  21. Kot zdejmuje buty : propozycje zabaw wspierających spokój i koncentrację / Ingrid Biermann ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Jedność, 2006. W   60379
  22. Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka / Alicja Ungeheuer-Gołąb. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012. W   69598
  23. Małe dzieci – duży kłopot? : właściwe rozpoznawanie problemów u dzieci w wieku od 3 do 6 lat : poradnik dla rodziców i wychowawców / Sabine Laerum ; tł. Magdalena Jałowiec-Sawicka. – Kielce : Jedność, 2006. W   57571
  24. O pomyślny start szkolny dziecka / pod red. Sabiny Guz, Iwony Zwierzchowskiej ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2010. W   69577
  25. O wychowaniu przedszkolaka / Beata Nadolna. – Poznań : Drukarnia i Księgarnia Świętego Wojciecha. Wydawnictwo Święty Wojciech, cop. 2009.  W   64278
  26. Prozodia mowy w percepcji dzieci / Marta Wysocka ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zaklad Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. W   70026
  27. Przedszkolaki : co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien / Monika Biała. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. W   65042
  28. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W   68020, W   68791
  29. Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych, 2008. W   64601
  30. Rosnę radośnie : zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. W   71012
  31. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty / Magdalena Grochowalska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W   66228, W   66322
  32. Rozwój dziecka w przedszkolu : stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych / Iwona Sikorska. – Kraków : Wydawnictwo UJ, 2010.   W   67601
  33. Stymulowanie zdolności twórczych dziecka : weryfikacja techniki obrazków dynamicznych / Elżbieta Płóciennik. – Łódź : Wydawnictwo UŁ, 2010. W   69253
  34. Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata / Danuta Waloszek. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W   67148
  35. Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej / Agnieszka Lasota. – Kraków : Impuls, 2010.  W   67715
  36. Trzylatek w przedszkolu : gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. W   68264
  37. Wiek przedszkolny : rozwój i zaburzenia / Lidia Marszałek. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2008. W   64609
  38. Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010.   W   67719

Artykuły z czasopism


  1. Adaptacja do przedszkola / Marta Litkowicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 7, s. 48-50
  2. Adaptacja dwulatków do przedszkola / Anna Mikler-Chwastek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 5, s. 60-65
  3. Adaptacja dziecka 5-letniego do przedszkola / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 52-54
  4. Adaptacja dziecka czy rodziców do przedszkola? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 42-44
  5. Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego / Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Natalia Ożadowicz.// Edukacja. – 2012, nr 4, s. 5-21
  6. Aktywność zabawowa w wieku przedszkolnym / Natalia Ożadowicz, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2011, nr 6, s. 4-5
  7. Arkusz diagnostyczny wybranych wskaźników uzdolnień artystycznych – teatralnych, plastycznych i muzycznych.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 29
  8. Arkusz obserwacji dziecka pod kątem zachowań ze spektrum autyzmu.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 27-28
  9. Arkusz obserwacji rozwoju dziecka przedszkolnego – propozycja do diagnozowania wybranej umiejętności / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 24-25
  10. Arkusz obserwacji rozwoju społecznego dziecka (zachowania oczekiwane w wieku 4 lat) / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 28
  11. Arkusz obserwacji umiejętności dziecka między 2. a 3. rokiem życia / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 26-27
  12. Autoagresja. Gdy dziecko kieruje gniew na siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 48-51
  13. Bezpieczeństwo psychiczne dzieci jako obowiązek przedszkola / Małgorzata Szmidt.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 49-51
  14. Bicie, przezywanie, plucie. Oswoić agresywne dziecko / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 54-58
  15. Budowanie relacji sześciolatka z dorosłymi / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 3, s. 52-55
  16. Budowanie strategii pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania – opis metody na konkretnym przykładzie / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 26
  17. Co trzeba wiedzieć o małym przedszkolaku / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 22-24
  18. Co umieją sześciolatki / Radosław Kaczan, Piotr Rycielski.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 5, s. 43-48
  19. Czego boją się przedszkolaki? Wykaz najczęstszych lęków / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 27
  20. Czy potrzebny jest program adaptacyjny? / Małgorzata Piotrowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 11-13
  21. Czym rodzice straszą dzieci? / Małgorzata Maria Zieziulewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 51-53
  22. Ćwiczenia uruchamiające i stymulujące myślenie twórcze / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-31
  23. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  24. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna 2011, nr 1, s. 15-31
  25. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  26. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 197-208
  27. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
  28. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
  29. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
  30. Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 4-9
  31. Dlaczego dziecko płacze za mamą? / Dagmara Kaczmarska [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 28-31
  32. Dlaczego przedszkolakom potrzebna jest wiedza o umyśle? / Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 8, s. 5-9
  33. Dziecięce lęki – normalna reakcja czy zaburzenie? / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 48-50
  34. Dziecko u progu edukacji przedszkolnej / Iwona Konopka, Lidia Pielaszek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. Przed Szkołą, s. 7-12
  35. Dziewczynka z zapałkami, czyli jak mówić dzieciom o śmierci / Elżbieta Gajewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 9, s. 543-546
  36. Emocje sześciolatka / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
  37. Formularz do zapisu obserwacji oraz wyników eksperymentów badających lateralizację – przykładowy arkusz obserwacji / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 31
  38. Głos psychologa dziecięcego w sprawie edukacji szkolnej 6-latka / Ewa Czownicka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 44-46
  39. Grupy zabawowe / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 12-18
  40. Jak określić profil inteligencji przedszkolaka? / Małgorzata Suświłło.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-51
  41. Jak pomóc dziecku o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-48
  42. Jak pomóc dziecku radzić sobie z różnymi stanami emocjonalnymi – wskazówki dla rodziców i nauczycieli / Elżbieta Korczewska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 37-40
  43. Jak pomóc dziecku w dobrym starcie do szkoły? / Bożena Janiszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 18-25
  44. Jak pracować z nieśmiałym dzieckiem? / Justyna Mielnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 5-9
  45. Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami przedszkolaka? : studium przypadku 5-letniego Olka / Krystyna Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 62-64
  46. Jak rozpoznać dziecko niedostosowane społecznie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 41-45
  47. Jak rozpoznawać twórcze dzieci w przedszkolu? / Jolanta Bukowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 5, s. 274-276
  48. Jak wspierać emocjonalny rozwój dziecka w przedszkolu? Wskazówki dla nauczycieli / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 26
  49. Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym? Wskazówki dla rodziców / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 27
  50. Jak wspomagać rozwój motoryczny dziecka sześcioletniego? / Katarzyna Nadrowska.// Życie Szkoły. – 2011, nr 8, s. 48-56
  51. Jak zapewnić trzylatkowi dobry start w przedszkolu? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 51-55
  52. Kiedy ciało nie słucha malucha / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 20-22
  53. Kiedy do psychologa? / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 53-56
  54. Kiedy dziecko kłamie… / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 1 (15), s. 46-48
  55. Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 42-46
  56. Kompetencje dzieci w rozmowie z dorosłym i rówieśnikiem / Kinga Kuszak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 5-10
  57. Kompetencje poznawcze pięciolatków / Jolanta Andrzejewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 5-12
  58. Komunikacja z sześciolatkiem – jak mówić, żeby nas słuchał / Ewa Nowak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 48-49
  59. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych / Beata Dziewięcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 32-36
  60. Kształcenie wyobraźni / Katarzyna Kret.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 8, s. 471-472
  61. Kształtowanie gotowości dziecka do szkoły / Klaudia Paszkiewicz [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 50-53
  62. Kształtowanie kompetencji społecznych u przedszkolaków / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 6-9
  63. Kształtowanie prawidłowych zachowań dzieci / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 50-55
  64. Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Paruszewska.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 1, s. 48-55
  65. Kształtowanie wrażliwości estetycznej / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 6-11
  66. Kwestionariusz nieśmiałości u dziecka w starszej grupie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 28
  67. Lewa, a może prawa? Wybór ręki „piszącej” / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 48-53
  68. Lista kontrolna cech rozwojowych dziecka 5- i 6-letniego / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 40-41
  69. Logorytmika w rozwoju przedszkolaka / Katarzyna Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 19-23
  70. Małe dziecko wobec przyspieszenia cywilizacyjnego / Maria Bielecka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 5-10
  71. Mechanizmy zmian rozwojowych na początku wieku przedszkolnego a proces edukacji dzieci / Sławomir Jabłoński.// Edukacja. – 2007, nr 1, s. 102-119
  72. Metoda projektów a zachowania dzieci biernych / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 10, s. 4-9
  73. Metoda projektów w pracy z dzieckiem społecznie biernym / Krystyna Lubomirska.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 1, s. 155-173
  74. Możliwości i potrzeby dzieci / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 56-58
  75. „Nie bij…” Przemoc fizyczna wobec dziecka w rodzinie / Magdalena Żyła.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 54-56
  76. Nieproszony gość czyli agresja wśród przedszkolaków / Lucyna Pacan.// Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 40-43
  77. Normy wiekowe rozwoju fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym / opracował P. Wiliński na bazie pracy projektowej K. Mielczarek i E. Matkowskiej.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 26-27
  78. O budowaniu klimatu współpracy sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 16-19
  79. potrzebie bezpieczeństwa psychicznego dziecka i jego znaczeniu w kształtowaniu się charakteru człowieka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 4-9
  80. Organizowanie czasu i przestrzeni kilkulatka / Dagmara Kaczmarska, Natalia Zamęcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 42-47
  81. Orientacja przestrzenna – propozycje ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 24
  82. Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań / Irena Polewczyk.// Chowanna. – 2012, T. 2, s. 361-370
  83. Po co przedszkole? / Agnieszka Wojas [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 1, s. 53-54
  84. Podsumowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 6-11
  85. Pokonać lęki trzylatków / Beata Szurowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 7, s. 16-21
  86. Pomagamy przekroczyć próg przedszkola / Pelagia Cyrulik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 6, s. 47-48
  87. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 58-60
  88. Pomocna dłoń dla dziecka przewlekle chorego / Ewa Góralczyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 48-52
  89. Pomóżmy mu stać się przedszkolakiem! / Beata Musielak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 59-61
  90. Poskromić nieśmiałość! / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 42-44
  91. Postaw na kreatywność! / Natalia Minge, Krzysztof Minge.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 52-54
  92. Praca kompensacyjno – wyrównawcza / Beata Musielak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 46-49
  93. Praca przedszkolaka, czyli poważnie o zabawie / Karolina Idkowiak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 14-19
  94. Problemy z komunikacją / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 50-54
  95. Procedura dotycząca zdrowych i bezpiecznych warunków przebywania dzieci w przedszkolu / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-32
  96. Profilaktyka agresji w wieku przedszkolnym / Beata Tomasik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 2, s. 27-28
  97. Profilaktyka logopedyczna / Aneta Romanowska, Katarzyna Kruszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 42-45
  98. Program profilaktyki w przedszkolu publicznym / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 16-18
  99. Program wychowawczy przedszkola a program wychowania przedszkolnego / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 16-18
  100. Programy profilaktyczne w przedszkolu i szkole : założenia a rzeczywistość / Kinga Kuszak.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 10/11, s. 3-10
  101. Projekt edukacyjny „Zdrowo i bezpiecznie” / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 2 (39), s. 32-37
  102. Przedszkolak na start : jak dobrze zacząć? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 46-49
  103. Przedszkolak z rozszczepem wargi i podniebienia / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 50-53
  104. Przykłady łącznego stosowania praktyki pozytywnej, autokreacji i hiperkorekcji / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 24
  105. Psycholog o „trudnych” dzieciach : jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie grupy i dziecka w grupie / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 18-22
  106. Psychologowie o rozwoju dziecka w średnim dzieciństwie / Magdalena Kosno.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 11, s. 56-59
  107. Realizacja treści dotyczących bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 22-24
  108. Rola przedszkola i szkoły w adaptacji dziecka / Jadwiga Lubowiecka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, dod. Przed Szkołą, s. 6-10
  109. Rozpoznawanie uzdolnień plastycznych dzieci / Aleksandra Mosionek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, s. 24-28
  110. Rozwijanie wrażliwości przedszkolaków na humor / Jolanta Olkusz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 11-17
  111. Rozwój emocjonalny dziecka / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 42-45
  112. Rozwój emocjonalny w wieku przedszkolnym / Agata Szczepaniak, Anna Wasik.// Remedium. – 2011, nr 12, s. 6-7
  113. Rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym / Justyna Kolasińska, Julia Kurkowska.// Remedium. – 2012, nr 1, s. 4-5
  114. Rozwój społeczny w wieku przedszkolnym / Katarzyna Lewandowska, Dorota Mlejnek, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2012, nr 4, s. 4-5
  115. Rytm, ruch, recytacja / Sylwia Kustosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 20-22
  116. Sposoby wspierania dziecka z zaburzeniami zachowania przez nauczycieli i rodziców / Maria Małek.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 41-45
  117. Spójna wizja rzeczywistości – zaburzenia integracji sensorycznej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 42-47
  118. Sprawność manualna / Ewa Brzozowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 16-18
  119. Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska, Dominika Szymańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 48-52
  120. Świat wartości sześciolatka / Monika Małota.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 3, s. 141-143
  121. To niebezpieczne wspomnienia, czyli trauma oczami dziecka / Kamila Olga Stępień.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 10 (22), s. 52-54
  122. Trudne zachowania dziecka w grupie. Materiały informacyjne dla nauczycieli / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 26
  123. Trudności w rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym / Daniela Becelewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 46-51
  124. Twórcze zabawy dla przedszkolaków.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 11 (13), s. 25
  125. Twórczość przedszkolaka w teorii i praktyce edukacyjnej / Małgorzata Suświłło.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 3, s. 5-10
  126. Ty zawsze jesteś niegrzeczny! / Agnieszka Wilkanowska-Szczęsna.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 55-57
  127. Usprawnianie motoryki małej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 2 (16), s. 30-31
  128. W kuchni przedszkolaka / Elżbieta Rajczykowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 9, s. 67-68
  129. Wpływ filmu na rozwój dziecka / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 5-8
  130. Wrażliwość empatyczna dzieci z oddziałów integracyjnych / Ewa Koza.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 519-522
  131. Wskazówki logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 48-49
  132. Wspieranie twórczego rozwoju / Teresa Grąziewicz-Jóźwik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 8, s. 20-23
  133. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Anna Smyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 40-41
  134. Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R) / Piotr Gindrich.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 25-28
  135. Wychowawcze zakazy i nakazy / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 16-17
  136. Zabawa w edukacji emocjonalnej przedszkolaków / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 5, s. 48-53
  137. Zabawy a role związane z płcią u dzieci przedszkolnych / Małgorzata Streb.// Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 16-17
  138. Zabawy i ćwiczenia z dziećmi o zaburzonej komunikacji / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 31
  139. Zaburzenia orientacji przestrzennej – zestaw ćwiczeń / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 34-35
  140. Zajęcia uspołeczniające – przykłady.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 32
  141. Zanim nasze dzieci pójdą do szkoły… / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 4-8
  142. Zestaw ćwiczeń dla dzieci sprzyjający budowaniu pozytywnego stosunku do samego siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 33
  143. Zjawiska konfliktowe wśród dzieci przedszkolnych. Cz. 1 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 7, s. 493-498
  144. Zjawiska konfliktowe wśród dzieci. Cz. 2 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 8, s. 569-573
  145. Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci w świetle badań / Małgorzata Żytko.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 15-19
  146. Znaczenie wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Blanka Poćwiardowska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 6, s. 15-20
  147. Żegnaj smutku u maluszków / Danuta Krawczyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 7, s. 432-433
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return