DZIECKO ZDOLNE

Opublikowano 14 stycznia 2021 o godzinie 11:42 autor Anna Owczarek

Dziecko zdolne

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2015-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 79376
  2. Alternatywy w edukacji / pod redakcją naukową Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa.- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania2018. W 79590
  3. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79392
  4. Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tłumaczenie Aleksandra Weksej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81173
  5. Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2017. W 79531
  6. Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w środowisku szkolnym młodzieży uzdolnionej artystycznie / Małgorzata Kuśpit. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2018. W 79440
  7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / [Marzenna Czarnocka]. – Warszawa: Oświata Grupa Wydawnicza – Wiedza i Praktyka copyright 2017. W 79540
  8. Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ;[tłumaczenie Grażyna Chamielec]. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania. Grupa Wydawnicza Relacja cop. 2017. W 77390
  9. Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. – Warszawa :Difin 2018. W 79030
  10. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 P 75988 W 76926
  11. Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. – Warszawa: Difin 2020. W 82086 W 81766
  12. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018. W 79803 W 79802
  13. Zakręt w twórczą stronę : historie prawdziwe / redakcja Dorota Hazuka-Furgalska. – Gdańsk :Ośrodek Twórczej Psychoedukacji DAMB ; Sopot : Smak Słowa 2020. W 82479

Artykuły z czasopism

  1. „Skazani na twórczość” : czyli dlaczego powinno się pomagać uczniom w tworzeniu / Krzysztof J. Szmidt. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 112-117
  2. „Zdolne dziecko” – o rodzicicielskim etykietowaniu dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 6, s. 35-45
  3. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018.
  4. (Nie)zwyczajni. Tworzenie warunków do rozwoju zdolności w najbliższym środowisku dziecka/ Teresa Kosiarek. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 10-17
  5. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. // Remedium. – 2017, nr7/8, s. 30-31
  6. Blaski i cienie współzawodnictwa / Tomasz Garstka. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 28-32
  7. Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : nauczyciel i uczeń muszą umieć i chcieć współpracować / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 50-55
  8. Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : wywiady z laureatami / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 56-62
  9. Dostrzec w uczniu talent / z Arkadiuszem Siwko ; rozm. Małgorzata Pomianowska. // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 28-31
  10. Dzieci z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji przedszkolnej / Maria Pecyna. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 5 (92), s. 58-61
  11. Dziecko zdolne czy nadamibtny rodzic? / Anna Kałuba-Korczak. // Wychowanie w Przedszkolu.- 2015, nr 3, s. 57-61
  12. Dziecko zdolne. Zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2019 / Katarzyna Walczak. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 80-83
  13. Fascynujący Świat Nauki, czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. -2018/2019, nr 3, s. 49-61
  14. Inteligencja muzyczna jako jeden z czynników ułatwiających przyswajanie systemufonetyczno-fonologicznego języka obcego / Ewa Kusz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s.31-35
  15. Internetowe kursy informatyki dla uczniów zdolnych / Witold Kranas. // Meritum. – 2020, nr 1,s. 91-100
  16. Jak nie pozbawić dziecka geniuszu? / Michał Misiak, Marek Bitner, Wojciech Warych. //Remedium. – 2016, nr 5, s. 7-9
  17. Jak pielęgnować w dziecku geniusza : rozmowa z dr Anetą Czerską / Aneta Czerska ; rozm. przepr. Katarzyna Kuleta. // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 8-11
  18. Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny.- 2020, nr 5 (116), s. 44-48
  19. Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Biologia w Szkole. -2020, nr 5 , s. 26-30
  20. Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek. // Nowa Szkoła. – 2016, nr 7, s. 32-43
  21. Jak pracować z uczniem zdolnym na lekcji języka obcego? / Małgorzata Piotrowska-Skrzypek.// Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 43-46
  22. Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich. // Język Polski w Gimnazjum. -2017/2018, nr 4, s. 28-49
  23. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 61-64
  24. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Biologia w Szkole. – 2018, nr 2, s. 30-33
  25. Jak wspierać, żeby nie zaszkodzić? Stwarzanie najlepszych warunków dla rozwoju uzdolnień uczniów w szkole i poza nią / Maria Mach. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 2-9
  26. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz. // Wychowawca. – 2015, nr 6, s.20-21
  27. Koncepcje, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 7-19
  28. Krytycznie o sporcie dzieci i młodzieży / Krzysztof Kultys. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2018, nr 1, s. 26-29
  29. Magia liczb, czyli Konkursowa statystyka / Beata Kossakowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s.33-43
  30. Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 20-30
  31. Młode talenty – praca z uczniem zdolnym w bibliotece szkoły ponadpodstawowej / Elżbieta Kasprzyszak. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, s. 21-25
  32. Nagrody i kary jako oddziaływania wychowawcze rodziców zdolnych dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 10, s. 25-38
  33. Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie) kompetencji /Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 4,s.13-21
  34. Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 10, s. 12-15
  35. Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Życie Szkoły. -2016, nr 1, s. 4-6
  36. Niedostrzeganie perełek, czyli o matrioszkach w szkolnych ławkach / Tomasz Szwed. //Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 24-28
  37. Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska. // Remedium.- 2016, nr 11, s. 14-15
  38. Olimpiada Języka Niemieckiego w kontekście pracy z uczniem zdolnym / Paweł Moskała, Joanna Szczukiewicz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 63-68
  39. Olimpijczyk w szkole / Leokadia Pawliszak. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 54-55
  40. Podejście tutorskie w pracy z uczniami o szczególnych uzdolnieniach / Kinga Białek. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 18-27
  41. Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 48-58
  42. Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak. // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
  43. Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w szkole podstawowej / Magda Jaskulska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 20-27
  44. Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas. // Wychowanie w Przedszkolu. -2017, nr 6, s. 35-38
  45. Praca z uczniem szczególnie zdolnym / Dorota Zając. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr12 (88), s. 50-53
  46. Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 27-30
  47. Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 3/4, s. 6-10
  48. Profilaktyka wychowawcza we Francji. Cz. 2 / Katarzyna Nowak. // Remedium. – 2017, nr 6, s.10-11
  49. Program pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła bibliologicznego / Agnieszka Staniak. //Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 24-27
  50. Projekt edukacyjny „Polacy nieprzeciętni” jako jedna z form kształcenia zdolnej młodzieży /Anna M. Kola. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2018, nr 4, s. 27-32
  51. Przedszkolak szczególnie uzdolniony / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2018, nr 4 (91), s. 58-61
  52. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej do rozpoznawania w grupie rówieśniczej dzieci zdolnych / Samanta Derwich-Zdybel. // Szkoła Specjalna. – 2016, nr1, s. 5-16
  53. Przykład uchwały w sprawie wprowadzenia innowacji „Szkolny system wspierania uzdolnień”.// Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 34
  54. Radio Aktywnie o DELTAKLUBIE, czyli Nieograniczony zasięg płockich talentów / Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 76-79
  55. Rola technik arteterapeutycznych w edukacji uczniów wybitnie zdolnych / Barbara Cichy-Jasiocha. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 19-22
  56. Rozpoznawanie uzdolnień artystycznych / teatralnych u dzieci / Teresa Giza. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 3, s. 29-41
  57. Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 123-128
  58. Słów klika o statusie ucznia zdolnego w polskiej szkole / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 64-66
  59. Stymulowanie rozwoju informatycznego ucznia zdolnego / Małgorzata Rostkowska. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 101-106
  60. Talent do uczenia się języka obcego i dysfunkcja słuchu : czy da się to pogodzić? / EwaDomagała-Zyśk. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 57-61
  61. Trzy kroki do sukcesu. Wyniki ankiety online / Beata Wąsowska-Najorczyk, Ewa Pyłka-Gutowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 44-49
  62. Uczeń – dociekliwy odkrywca. TIK i IBSE na lekcjach chemii / Katarzyna Walczak. // Meritum. -2020, nr 1, s. 86-90
  63. Uczeń szczególnie uzdolniony / Kinga Chojnacka. // Remedium. – 2015, nr 1, s. 28-29
  64. Uczeń zdolny jako uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik. // JęzykiObce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 13-18
  65. Uczniowie podwójnie wyjątkowi w szkole / Monika Łodej, Sylwia Komperda, Anna Paryż. //Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 47-55
  66. Uczniowie zdolni w świetle teorii psychologicznych / Bożena Janiszewska. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 5-11
  67. W konkursowym rytmie : sprawdzimy się? / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020,nr 1, s. 63-75
  68. Wniosek do ministra właściwego do spraw edukacji o wyrażenie zgody na przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 35-36
  69. Wspieranie rozwoju dzieci zdolnych w rodzinie / Joanna Skoczylas. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2017, nr 1/2, s. 7-10
  70. Wspieranie uczniów zdolnych / Urszula Solińska. // Wychowawca. – 2016, nr 5, s. 16-17
  71. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018.
  72. Zdolni uczniowie wymagają więcej uwagi : rozmowa z Pawłem Zielińskim, absolwentem Zespołu Szkół nr 1 w Piekarach Śląskich, konstruktorem drukarki 3D / Paweł Zieliński ; rozm. przepr. Eryk Chilmon. // TIK w Edukacji. – 2016, nr 4, s. 54-55
  73. Zdolności i ich rozwijanie na lekcjach języka obcego czyli teoria inteligencji wielorakich w praktyce / Lucyna Krzysiak. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 37-41
  74. Zdolności językowe: podstawy teoretyczne i implikacje dydaktyczne / Ewa Maciejewska-Stępień. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 25-29
  75. Zdolny, czyli jaki? : kilka uwag o zdolnościach i pracy nad ich rozwojem / Maciej Karwowski. //Meritum. – 2018, nr 3, s. 107-111
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return