Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów klas I-III

Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów klas I-III

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. Dziecięca matematyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Sygn. W 46996
  2. Dziecko i matematyka / red. nauk. Ewa Swoboda, Ján Gunčaga ; [aut. Anne D. Cockburn et al.]. – [Rzeszów], 2009. Sygn. W 65936, W 65663
  3. Elementarz matematyczny / Iwona Wąsik. – Gdańsk, 2015. Sygn. W 75504
  4. Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik dla nauczyciela / Jerzy Nowik. – Opole : Wydawnictwo Nowik 2011. Sygn. W 67928
  5. Pomóż mi policzyć to samemu : matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej / Gabriela Badura-Strzelczyk. – Opole, 2008. Sygn. W 63542
  6. Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów / Dorota Klus-Stańska, Alina Kalinowska ; przy współpr. Adama Stańskiego. – Warszawa, 2004. Sygn. W 61856
  7. Twórcze działania przyrodnicze i matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej / pod red. Alicji Komorowskiej – Zielony. – Gdańsk, 2008. Sygn. W 61261

 Artykuły z czasopism

  1.  (BEZ)problemowa matematyka : propozycje realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej na pierwszym szczeblu edukacyjnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2016, nr 2, s. 34-38
  2. Blokady emocjonalne w procesie rozwiązywania zadań tekstowych / Monika Czajkowska. // Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 4, s. 28-37
  3. Czas na matematykę konkretną : otwarte formy nauczania sposobem na nauczanie zróżnicowane i angażujące / Anna Lewandowska-Muller. // Życie Szkoły. – 2008, nr 4, s. 25-28
  4. “Czerwony Kapturek” – bajka matematyczna / Marzena Kowalska. // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.97-99
  5. Działania prowadzące do wyuczenia bezradności matematycznej / Gustaw Treliński. // Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 4, s. 46-61
  6. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec problemu uczenia się matematyki / Gabriela Biel. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2015, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna, s. I-VI
  7. Edukacja matematyczna – pomóżmy dziecku zrozumieć / Witold Szwajkowski. // Życie Szkoły. – 2012, nr 1, s. 4-7
  8. Fiszki autokorektywne w uczeniu się matematyki / Edmund Stucki. // Nauczanie Początkowe. – 1997/1998, nr 3, s.63-67
  9. Gry i zabawy matematyczne na wakacjach / Jolanta Karbowniczek, Urszula Pastuszka. // Życie Szkoły. – 2006, nr 6, s. 40-46
  10. Gry i zabawy ruchowe : matematyka w klasie I szkoły podstawowej / Joanna Żebracka-Sztuka.// Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 22-23
  11. Jak uczę rozwiązywania zadań tekstowych w klasie pierwszej / Ewa Anuszkiewicz. // Nauczanie Początkowe. – 1997/1998, nr 5, s.79-84
  12. Jesienne zabawy matematyczne – propozycje aktywności dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2016, nr 7, s. 34-37
  13. Kącik ciekawych zadań / Władysław Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. – 1994/1995, nr 2, s. 90
  14. Kącik ciekawych zadań. (c.d.) / Władysław Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. – 1994/1995, nr 3, s. 87-89
  15. Kącik ciekawych zadań. (c.d.) / Aleksandra Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. – 1994/1995, nr 5, s. 96-97
  16. Karty do gry z tabliczką mnożenia / Monika Wojtaszko. // Nauczanie Początkowe. – 1996/1997, nr 5, s. 86-89
  17. Konspekt lekcji w kl. III przeprowadzonej metodą “kruszenia” / Lucjan Miciuk. // Nauczanie Początkowe. – 1993/1994, nr 4, s. 62-67
  18. Krokowanie : milowy krok w dodawaniu przez sześciolatki według nowatorskiej metody prof. Hejnego. // Życie Szkoły. – 2015, nr 10, s. 10-11
  19. Kształcenie logicznego myślenia w początkowym nauczaniu matematyki / Władysław Dubiel. // Nauczanie Początkowe. – 1992/1993, nr 5, s. 63-68
  20. Kształtowanie umiejętności matematycznych w klasach I-III / Edmund Stucki. // Nauczanie Początkowe. – 1988/1989, nr 3, s. 296-303
  21. Logiczne aktywności matematyczne – propozycje ćwiczeń dla dzieci na pierwszym szczeblu edukacyjnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2016, nr 5, s. 33-35
  22. Matematyczne podróże małe i duże – przykłady zadań dla dzieci z klasy III / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2016, nr 4, s. 33-35
  23. Matematyczne rozrywki umysłowe dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2015, nr 9, s. 8-10
  24. Matematyczne wędrówki ścieżkami polskiej przyrody : scenariusz dnia aktywności w klasie III / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły. – 2016, nr 4, s. 37-40
  25. Matematyczne zabawy logiczne dla dzieci na pierwszym etapie kształcenia / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s. 33-35
  26. Matematyka inaczej : (zajęcia lekcyjne w nauczaniu wczesnoszkolnym) / Hanna Kozłowska. // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 9, s. 7
  27. Matematyka nie musi być nudna – zajęcia otwarte dla rodziców w klasie II / Danuta Jończyk. // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.84-88
  28. Matematyka poza lekcjami matematyki / Barbara Walas. // Nauczanie Początkowe. – 1997/1998, nr 1, s.110-121
  29. Matematyka w edukacji początkowej jako fundament całej matematyki szkolnej / Zbigniew Semadeni. // Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 1, s. 7-43
  30. Możliwość różnicowania pracy uczniów na lekcjach matematyki / Zofia Dolecka, Anna Jakubiec. // Nauczanie Początkowe. – 1994/1995, nr 4, s. 76-85
  31. Możliwości wykorzystania techniki origami w procesie kształtowania niektórych pojęć geometrycznych / Małgorzata Nadolna. // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 5, s. 59-64
  32. O naturalnych zainteresowaniach uczniów klas początkowych i ich rozwijaniu w kierunku matematycznym / Władysław Dubiel. // Nauczanie Początkowe. – 1996/1997, nr 3, s. 92-95
  33. O uczeniu się matematyki / Jadwiga Hanisz. // Życie Szkoły. – 2005, nr 8, s. 4 – 12
  34. Pobawmy się…może korkami / Hanna Kurka. // Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.38-41
  35. Propozycje zadań rozwijających zainteresowania matematyczne / Róża Szabat. // Nauczanie Początkowe. – 1996/1997, nr 3, s. 96-108
  36. Schematycznie czy praktycznie? Matematyzowanie na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Katarzyna Jakubczyk. // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 3, s. 42-52
  37. Tangramy : logiczne zabawy matematyczne dla dzieci z klas I-III / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 12-14
  38. Tworzenie zadań przez uczniów klasy II / Teodora Barbara Krasa. // Nauczanie Początkowe. – 1997/1998, nr 6, s.98-99
  39. Wiadomości i umiejętności praktyczne wykorzystywane na lekcjach matematyki w klasach 1-3 /Mariola Pańkowska. // Nauczanie Początkowe. – 1996/1997, nr 1, s. 87-92
  40. Zabawy i ćwiczenia sprzyjające rozumieniu zwrotów “tyle samo”, “mniej”, “więcej” / Gustaw Treliński. // Nauczanie Początkowe. – 1998/1999, nr 1, s. 12-18
  41. Zabawy manipulacyjne w początkach matematyki / Marianna Liberadzka. // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 14-15
  42. Zabawy matematyczne a planowo zorganizowana samodzielna praca uczniów na lekcjach matematyki w klasach niższych / Elżbieta Tokarczyk. // Nauczanie Początkowe. – 1989/1990, nr 4/5, s. 455-465
  43. Zabawy matematyczne dla klasy III / Ewa Witek. // Życie Szkoły. – 2013, nr 10, s. 23
  44. Zdolności matematyczne u dzieci – czym są i jak je rozwijać? Irena Pufal-Struzik. // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.7-12
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return