Gry z instrukcją w języku ukraińskim

1. Carcassonne [Pomoce dydaktyczne] / Klaus-Jürgen Wrede ; ilustracje Anne Pätzke, Chris Quilliams. – Praha : MindOK ; Kraków : Bard Centrum Gier, [2020].
Gracze budują z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami.
Gra dla 2-5 graczy w wieku 7+. Czas rozgrywki: 35 minut.
PD 329

2. Cortex [Pomoce dydaktyczne] : Wyzwania / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. – Francja : Captain Macaque ; Hiszpania : SAS Captain Macaque ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Mądra Głowa
Cortex pozwoli graczom rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować, a ponadto wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie.
Gracze będą rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu.
Dla 2-6 graczy w wieku 8+.
PD 131

3. Cortex 2 [Pomoce dydaktyczne] : Wyzwania / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. – Francja : Zygomatic Games ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2020.
Seria: Mądra Głowa
Cortex pozwoli graczom rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować, a ponadto wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie.
Gracze będą rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu.
Dla 2-6 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki 15 minut.
PD 285

4. Cortex 3 [Pomoce dydaktyczne] : Wyzwania / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. – Francja : Zygomatic Games ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2021,
Seria: Mądra Głowa
Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić rozmaite funkcje mózgu: spostrzegawczość, pamięć, refleks, logiczne myślenie i wiele, wiele innych, zapewniając jednocześnie doskonałą zabawę!
Cortex 3 to 8 zupełnie nowych rodzajów wyzwań, które możemy dołączyć do tych znanych z wcześniejszych odsłon serii. Dodatkowo w tej wersji specjalne wyzwanie stanowią karty nasączone rozmaitymi zapachami, do rozpoznawania z zamkniętymi oczami.
Dla 2-6 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki 15 minut.
PD 382

5. Cortex [Pomoce dydaktyczne] : Wyzwania : Dzieci / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. – Francja : Zygomatic Games ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2021.
Seria: Mądra Głowa
Cortex pozwoli graczom rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować, a ponadto wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie.
Gracze będą rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu.
Cortex dla Dzieci posiada zasady i karty zaprojektowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach, pozostając atrakcyjnym wyzwaniem także dla tych starszych.
Dla 2-6 graczy w wieku 6+. Czas rozgrywki 15 minut.
PD 286

6. CV [Pomoce dydaktyczne] : Co by było, gdyby… / Filip Miłuński ; ilustracje i opracowanie graficzne Piotr Socha. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., [2013].
Seria: Granna Expert
Celem gry jest stworzenie życiorysu fikcyjnej postaci, w którą wciela się gracz. Gracz podejmuje ważne życiowe decyzje: wybór szkoły, zainteresowań, pracy, relacji, stylu życia itd. Każda z jego decyzji ma swoje konsekwencje w kolejnych etapach gry.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 10+.
PD 96

7. CVlizacje [Pomoce dydaktyczne] : Napisz życiorys swojego plemienia! / Jan Zalewski ; ilustracje Piotr Socha. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2015.
Seria: Granna Expert
Pełna humoru podróż przez stulecia. Najważniejsze idee, architektura i wynalazki z historii ludzkości zaprezentowane z przymrużeniem oka. Gracze wcielają się w rolę władców. W trakcie gry próbują zgromadzić jak najwięcej dóbr, które mogą wymieniać na wynalazki, budynki i narzędzia. Te z kolei pomagają im zdobyć jak najwięcej punktów zadowolenia.
Gra dla 2-5 graczy w wieku 10+.
PD 97

8. Dixit Odyseja [Pomoce dydaktyczne] : obraz jest wart tysiąca słów / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat, Piérô. – Francja : Libellud ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Dixit Odyseja jest rozszerzoną wersją popularnej gry Dixit. Dzięki dodatkowym elementom można zaprosić do zabawy aż 12 osób. Jest to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart.
Gra pozwala graczom rozwijać swoją kreatywność i lepiej poznawać naszych najbliższych. Próbując zgadnąć, co mieli na myśli inni gracze, uczą się wczuwać się w ich tok myślenia.
Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Dla 3-12 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki: 30 minut.
PD 157

9. Dobble [Pomoce dydaktyczne] / Denis Blanchot, Jacques Cottereau, Jean François Andreani, Toussaint Benedetti, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine [et al.]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2020.
Gra, w której liczą się spostrzegawczość i refleks.
Dla 2-8 graczy w wieku 6+. Czas rozgrywki: 15 minut.
PD 251

10. Draftozaur [Pomoce dydaktyczne] / Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc, Théo Rivière ; ilustracje Roman Kucharski. – Warszawa – Wesoła : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020.
Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Gracze starają się, aby na ich planszach znalazły się dinozaury, za które zdobędą najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy dostają punkty za inne gatunki.
Gra zawiera 2 wersje: lato i zima. Każdą z nich rozgrywa się na innej planszy.
Tytuł Draftozaur nawiązuje do mechaniki gry (tak zwany DRAFT).
Gra dla 2-5 graczy w wieku 8-108 lat. Czas rozgrywki: 25 minut.
PD 332

11. Ekosystem [Pomoce dydaktyczne] / Matt Simpson ; ilustracje Martyna Szpil. – Warszawa-Wesoła : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2022.
Gracze tworzą krainy pełne zwierząt, owadów, łąk i potoków, uwzględniając zależności między kartami (np. Niedźwiedź je pstrągi, a pstrągi jedzą ważki). Kto z nich stworzy najlepiej działający ekosystem zdobędzie więcej punktów.
Gra dla 2-6 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki: 20 minut.
PD 427

12. Jaś i Małgosia [Pomoce dydaktyczne] / Krzysztof Jurzysta ; ilustracje Maciej Szymanowicz. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2021.
Kooperacyjna gra planszowa dla całej rodziny, w której gracze wspólnie starają się pomóc tytułowym postaciom zdobyć pięć smakowitych pierniczków, jednocześnie nie dając złapać się Babie Jadze. Aby osiągnąć ten cel, muszą ze sobą współpracować, wykazać się sprytem i logicznym myśleniem.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 6+. Czas rozgrywki: 20 minut.
PD 324

13. Jednym słowem [Pomoce dydaktyczne] / Ludovic Roudy, Bruno Sautter. – Belgia : Repos Production, [2018].
Gra skojarzeniowa oparta na współpracy. Podczas zabawy losowane jest słowo, do którego podpowiedzi gracze będą musieli wymyślać. Ale uwaga: każdy z graczy będzie mógł użyć tylko jednego słowa!
Gra dla 3-7 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki: 20 minut.
PD 353

14. Kingdomino [Pomoce dydaktyczne] / Bruno Cathala ; ilustracje Cyril Bouquet. – Warszawa :Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o.o., 2019.
Gra bazuje na znanej wszystkim mechanice domino. Zadaniem graczy jest stworzenie własnego królestwa i powiększanie go o pola z koronami, które muszą układać tak, aby przyniosły jak najwięcej punktów.
Dla 2-4 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki: 25 minut.
PD 402

15. Koncept kids [Pomoce dydaktyczne] : Zwierzaki / Alain Rivollet, Gaëtan Beaujannot ; ilustracje Eric Azagury. – Bruksela : Repos Production ; Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2018.
Koncept Kids: Zwierzęta to kooperacyjna wersja gry Koncept przeznaczona dla dzieci od 4 roku życia. Celem gry jest odgadnięcie jak największej ilości haseł poprzez skojarzenie ze sobą pozornie odrębnych symboli.
Koncept Kids świetnie przygotowuje do pracy w grupie i wpływa korzystnie na rozwój relacji. W instrukcji znajdziemy również alternatywny tryb rozgrywki dla starszaków, przeznaczony dla dzieci od 6 roku życia.
PD 44

16. Kraina lodów [Pomoce dydaktyczne] / Roberto Fraga ; ilustracje Stephane Escapa. – Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., 2017.
Gra, w której szybkość i precyzja ruchów idzie w parze z logicznym myśleniem i wyobrażeniem przestrzennym. Każdy uczestnik zabawy otrzymuje identyczny zestaw 4 wafelków i 3 plastikowych gałek lodów. Jego zadaniem jest przekładanie gałek lodów z wafelka do wafelka, aż skomponuje taką kombinację, która zadowoli spragnionych orzeźwienia klientów. Oprócz dokładności ważna jest też szybkość.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 6+. Czas rozgrywki:15 minut.
PD 390

17. Kurnik [Pomoce dydaktyczne] / Reiner Knizia ; ilustracje Nikola Kucharska. – Warszawa : Nasza Księgarnia, 2018.
Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmienia¬ją gniazda, w których wysiadują jajka.
Gra ćwiczy pamięć i poprawia koncentrację.
Gra dla 2-5 graczy w wieku 4+, czas rozgrywki 20 minut.
PD 169

18. Logika [Pomoce dydaktyczne] / redakcja Hubert Bobrowski ; ilustracje Aleksandra Krzanowska. – Warszawa : Edgard, 2020.
Seria: Kapitan Nauka
Dzięki różnorodnym formom zabaw przedszkolaki dowiedzą się m.in., jak wygląda przyroda o różnych porach roku, czym różnią się ryby żyjące w morskich akwenach, jak wygląda życie mrówek oraz skąd bierze się np. miód. Każdy z przyrodniczych tematów uczy praktycznych umiejętności: określania następstwa czasu i związków przyczynowo – skutkowych, porównywania wielkości, rozpoznawania przeciwieństw oraz liczenia w zakresie 1-10.
Propozycja dla ciekawych świata przedszkolaków, którzy uwielbiają odkrywać tajemnice przyrody, układać puzzle i układanki oraz rozwiązywać zagadki.
Dla graczy w wieku 3-7 lat.
PD 267

19. Kopciuszek [Pomoce dydaktyczne] / Meelis Looveer ; ilustracje Maciej Szymanowicz. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2020.
Gracze pomagają Kopciuszkowi wybrać się na wielki bal. Odszukują – w odpowiedniej kolejności – wszystko, co niezbędne, by mógł zadziałać czar. Jeśli tylko uda się im zdążyć przed północą, do Kopciuszka nareszcie uśmiechnie się szczęście.
Dla 1-4 graczy w wieku 4+. Czas rozgrywki: 20 minut.
PD 292

20. Piraci [Pomoce dydaktyczne] : gra matematyczna na dodawanie i odejmowanie / redakcja Hubert Bobrowski ; tłumaczenie Alasdair Cullen ; ilustracje i grafika Anastasiia Moshina. – Warszawa : Edgard, 2019.
Seria: Kapitan Nauka
Gra dzięki której dziecko z łatwością opanuje podstawowe działania matematyczne (w zakresie 1-20), a podczas zabawy wcieli się w pirata i będzie miało szansę zdobyć prawdziwe skarby.
Gra matematyczna dla przedszkolaków i dzieci wczesnoszkolnych, ćwicząca umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 1–20 oraz rozwijająca pamięć, koncentrację i myślenie logiczne.
Dla 2-4 graczy w wieku 4-8 lat. Czas rozgrywki: 10-20 minut.
PD 289

21. Pucio [Pomoce dydaktyczne] : Gdzie to położyć? / koncepcja i opracowanie Marta Godlewska-Kustra ; redakcja Anna Garbal, Michał Szewczyk, Magdalena Korobkiewicz ; ilustracje Joanna Kłos. – Warszawa : Nasza Księgarnia, 2020.
Gra edukacyjna rozwijająca wyobraźnię przestrzenną i ucząca rozumienia położenia przedmiotów względem siebie.
Gra z Puciem to sprzyjające rozwojowi myślenia i mowy malucha spotkanie z ulubioną postacią.
Dla graczy w wieku 2+.
PD 204

22. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = Kości opowieści / [Rory O’Connor]. Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2018.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes to dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 32

23. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] : actions = [Kości opowieści] : akcje / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., [2017?].
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Akcje są pierwszym rozszerzeniem kostek opowieści. Tym razem posiadają 54 unikalne ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z wykonywaniem czynności, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 38

24. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : baśnie / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Baśnie to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących elementy znane z różnych popularnych baśni, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 33

25. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] : fantasia = [Kości opowieści] : fantazje / Rory O’Connor]. –
Gdańsk : Rebel Sp z o.o., [2017?].
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes to dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Story Cubes: Fantazje są zestawem w którym odnajdziemy dodatki 3 kostkowe: Baśnie, Mity i Średniowiecze. Posiadają 54 ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z popularnymi baśniami, grecką i rzymską mitologią oraz średniowieczem i etosem rycerskim.
PD 39

26. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : mity / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2015.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Mity to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących elementy które kojarzą się z greckimi i rzymskimi mitami, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 34

27. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = Kości opowieści : Muminki / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2015.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Muminki to dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. 54 obrazki są ściśle powiązane ze światem Muminków.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 62

28. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : na ratunek / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Na ratunek to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na śœciankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących elementy kojarzące się z ratowaniem życia ludzi i zwierząt, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 42

29. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] : voyages = [Kości opowieści] : podróże / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2018.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes to dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Story Cubes: Podróże są drugim rozszerzeniem kostek opowieści. Tym razem posiadają 54 unikalne ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z podróżowaniem, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
PD 37

30. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : poszlaki / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Poszlaki to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących elementy które kojarzą się z powieściami detektywistycznymi, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 40

31. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] : przygody = [Kości opowieści] : primal / [Rory O’Connor]. –
Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2019.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes to dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Story Cubes: Przygody są zestawem w którym odnajdziemy dodatki 3 kostkowe: Prehistorię, Odkrycia i Zwierzęta. Posiadają 54 ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z czasami prehistrycznymi, odkryciami ludzkości i fauną naszego globu, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
PD 69

32. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : supermoce / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Supermoce to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących różne supermoce, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 41

33. Rory’s Story Cubes [Pomoce dydaktyczne] = [Kości opowieści] : zwierzęta / [Rory O’Connor]. – Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2017.
Seria: Rory’s Story Cubes
Story Cubes stworzył Rory O’Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub grona przyjaciół (Opowiadania na dobranoc, improwizacja, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, nauka języków).
Story Cubes: Zwierzęta to trzy sześcienne kostki, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Jest to rozszerzenie do gry Story Cubes. Tym razem posiadają 18 unikalnych ikonek opisujących elementy które kojarzą się ze zwierzętami, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.
Liczba graczy: 1+. Wiek: 6+.
PD 61

34. Speed Cups [Pomoce dydaktyczne] / Haim Shafir ; grafika Yaniv Shimoni, Barbara Spelger. – Konin : G3 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, 2019.
W Speed Cups każdy z graczy otrzymuje 5 różnokolorowych kubeczków i musi jak najszybciej ułożyć je w kolejności pokazanej na karcie z rysunkiem. Ta wskazuje, czy kubki mają być ułożone obok siebie, czy ustawione jeden na drugim. Zadanie wykonane? Czas jak najszybciej zadzwonić dzwonkiem! Najbardziej spostrzegawcza osoba zostanie zwycięzcą.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 6+. Czas rozgrywki: 15 minut.
PD 391

35. Super farmer [Pomoce dydaktyczne] / autor gry Karol Borsuk ; projekt graficzny i ilustracje Piotr Socha. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2013.
Gra rodzinna o strategiczno-ekonomicznym podłożu.
Jesteś Superfarmerem, hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Musisz jednak uważać! W okolicy grasuje wilk i lis. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem.
Gra dla 2-6 graczy w wieku 6+.
PD 463

36. Super farmer & Bocian [Pomoce dydaktyczne] / autor gry Karol Borsuk ; autor dodatku Krzysztof Jurzysta ; projekt graficzny i ilustracje Piotr Socha. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2021.
Ekonomiczna gra planszowa, która uczy liczenia, przewidywania i planowania. Jej twórcą jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk.
Limitowana wersja kultowej gry: „Superfarmer & Bocian została wydana z okazji 30 urodzin Granny.
Cóż to za przyjemny klekot dochodzi z Waszej farmy? To bociany założyły gniazdo na jej dachu. Ich obecność przynosi superfarmerom mnóstwo szczęścia, zatem nic dziwnego, że na famie zaczęły rodzić się bliźnięta. Dzięki pomocy bociana wasze farmy będą rozwijać się jeszcze prężniej. Grę można łączyć z wersją Superfarmer & Borsuk oraz Superfarmer & Koza.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 7-99 lat.
PD 358

37. Ślimaki to mięczaki [Pomoce dydaktyczne] / Eugeni Castaño ; ilustracje Maciej Szymanowicz. – Warszawa – Wesoła : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2018.
Gra inna niż wszystkie: aby wygrać, musisz się… ślimaczyć! W wyścigu ślimaków zwycięża ten, który porusza się najwolniej. Każdy gracz ma przypisany jeden kolor, który przez cały czas pozostaje zagadką dla przeciwników. Rzuty kostką wprawiają ślimaki w ruch – co ciekawe, uczestnicy przesuwają nie tylko swoje pionki, ale i postacie rywali.
Gra dla 2-6 graczy w wieku 5+. Czas rozgrywki: 20 minut.
PD 321

38. Wilki i owce [Pomoce dydaktyczne] /Philippe des Pallieres ; ilustracje François Bruel. – Warszawa : Granna Sp. z o.o., 2019.
Celem gry jest zebranie punktów z owiec o danej barwie pasących się na pojedynczym, największym na planszy, ogrodzonym pastwisku. Gracze po kolei wykładają po jednym kwadracie w upatrzone miejsce, następnie losują z woreczka kolejne kwadraty w ilości takiej, do ilu innych kwadratów przylega ten właśnie przez nas wyłożony. W zagradzaniu owiec może przeszkodzić wilk, a wilkowi może przeszkodzić myśliwy (zarówno wilk, jak i myśliwy, to oddzielne kwadraty).
Gra dla 2-4 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki: 30 minut.
PD 461

39. Wsiąść do pociągu [Pomoce dydaktyczne] : Europa / Alan R. Moon ; ilustracje Julien Delval ; tłumaczenie Magdalena Jedlińska, Szymon Szweda, Tomasz Z. Majkowski. Gdańsk : Rebel Sp z o.o., 2019.
Seria: Ticket To Ride Boardgame
Druga część popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.
Zestaw zawiera kompletną grę i nie wymaga użycia pierwszej wersji „Wsiąść do pociągu”.
Dla 2-5 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki to 30-60 minut.
PD 158

40. Zakodowany kosmos [Pomoce dydaktyczne] : gra na kodowanie / pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. – Warszawa : Edgard, 2022.
Seria: Kapitan Nauka
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy. Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Gra dla 2-4 graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki 20-45 minut.
PD 459

41. Zakodowany zamek [Pomoce dydaktyczne] / redakcja i pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Justyna Hołubowska – Chrząszczak. – Warszawa : Edgard, 2020.
Seria: Kapitan Nauka
Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym.
Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących.
Dla 1 i więcej graczy w wieku 4+, czas gry 15-20 minut.
PD 198

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót