Kształcenie osób dorosłych

Kształcenie osób dorosłych

Zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2020

  1. Activation in the labour market education of adults in the country / Maria Pawłowa, Tomasz Kupidura, Magdalena Skowrońska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 4, s. 125-135
  2. Adult learning in Europe – European priorities and good practices / Małgorzata Szpilska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 32-40
  3. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
  4. Badania i publikacje Niemieckiego Instytutu Edukacji Dorosłych / Henryk Bednarczyk, Anna Falkiewicz. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 123-134
  5. CREDO – model edukacji osób dorosłych / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 120-140
  6. Edukacja dorosłych w laboratorium hydrotroniki napędów robotów mobilnych / Adam Bartnicki, Agnieszka Klimek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 110-117
  7. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
  8. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 3, s. 9-17
  9. Edukacja osób defaworyzowanych w Irlandii. (cz. 1) / Lidia Pokrzycka. // Nowa Szkoła. – 2014, nr 5, s. 53-56
  10. Edukacja osób defaworyzowanych w Irlandii. (cz.2) / Lidia Pokrzycka. // Nowa Szkoła. – 2014, nr 6, s. 45-49
  11. Edukacja Ustawiczna w Niemczech. Centrum Kształcenia Ustawicznego DIE / Małgorzata Szpilska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 145-150
  12. Edukacyjne aspekty zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami / Jolanta Borek, Mikołaj Olszewski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 74-87
  13. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
  14. Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne / Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 7-18
  15. Europejski obszar szkolnictwa wyższego a uczenie się przez całe życie / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 23-29
    Generacje i osobowości (Wiltrud Gieseke) w niemieckiej andragogice / Hanna Solarczyk-Szwec. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 1, s. 14-17
  16. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
  17. Inspiracje globalnych analiz edukacji dorosłych UNESCO / Henryk Bednarczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 3, s. 84-94
  18. Integralne poziomy mistrzostwa : edukacyjne implikacje modelu rozwoju postkonwencjonalnego Susanne Cook-Greuter / Marzanna Bogumiła Kielar. // Pedagogika Społeczna. – 2014, nr 4, s. 51-62
  19. Internacjonalizacja edukacji dorosłych / Larissa Lukyanova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 35-39
  20. Jak wypadamy w badaniu PIAAC? / Lidia Jastrzębska. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 3-11.
  21. Koncepcja reziliencji w praktyce andragogicznej / Wioletta Junik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s. 76-83
  22. Kształtowanie oferty edukacyjnej dla osób dorosłych – możliwości i bariery / Jerzy Ambroży. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010 ,nr 3, s. 65-73
  23. Kursy dokształcające w powiecie opoczyńskim w roku szkolnym 1938/1939 / Grażyna Wójcik. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 73-100
  24. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54
  25. Lokalna edukacja informatyczna dorosłych / Tomasz Kupidura. // Studia Pedagogiczne. – 2012, T. 65, s. 137-146
  26. Marka Kamińskiego podróże w głąb siebie – tropy i inspiracje andragogiczne / Agnieszka Majewska-Kafarowska. // Chowanna. – 2016, T. 2, s. 285-298
  27. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
  28. Międzynarodowe wsparcie w dokształcaniu / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 4, s. 18-26
  29. Miłość w obliczu trudności – andragogiczno-edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / Monika Sulik. // Chowanna. – 2017, T. 1, 143-157
  30. NIK o kształceniu dorosłych / Stanisław Szelewa. // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 4, s. 18-22
  31. Non-formals Lerner im DQR / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 4, s. 9-17
  32. O europejskiej perspektywie edukacji dorosłych prof. Ekkeharda Nuissla / Anna Falkiewicz. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 1, s. 25-33
  33. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
  34. Obrazovatelnye potrebnosti vzrostogo čełovieka v ustoviâch sovremennoj civilizacii / Larisa Luk’janova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 103-112
  35. Ocena kompetencji w praktyce edukacyjnej dorosłych : cele, zakres, stosowanie i metody / Ewelina Mania. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 135-145
  36. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych / Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 180-186
  37. Od słów do czynów / Paul Bélanger. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 3, s. 103-108
  38. Osoby o niskich kwalifikacjach a uczenie się pozaformalne i nieformalne / Katarzyna Sławińska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 77-85
  39. Oświata dorosłych na Lubelszczyźnie w latach 1944-1948 / Jerzy Doroszewski. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 87-100
  40. „Oświata Pozaszkolna” : pierwsze czasopismo andragogiczne w II Rzeczypospolitej (1921-1923) / Eleonora Sapia-Drewniak. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2019, nr 1/2, s. 192-20
  41. Powszechne Wykłady Uniwersyteckie jako forma pracy Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz oświaty dorosłych w okresie II Rzeczpospolitej – zarys problematyki / Magdalena Rzepka. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 112-130
  42. Pozaszkolne formy upowszechniania wiedzy rolniczej wśród gospodyń Jan Wnęk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 11, s. 70-80
  43. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa. // Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
  44. Profesjonalizacja nauczycieli alfabetyzacji i edukacji podstawowej dorosłych / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 9-19
  45. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
  46. Projekty realizowane przez Szkoły i Centrum Kształcenia Zawodowego ZDZ w Radomiu / Barbara Piekiewicz, Katarzyna Kołodziejska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 95-103
  47. Przygotowanie językowe dorosłych do pracy w krajach niemieckojęzycznych / Danuta Ratuszna, Paweł Ratuszny. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 59-66
  48. Qualified to TEACH – profesja facilitatora w europejskiej debacie o kompetencjach edukatorów dorosłych / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 110-123
  49. Qualified to Teach – Wykwalifikowani do nauczania / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 48-52
  50. Ramowy plan działania z Belem / tł. Agata Szczygieł, Katarzyna Pladys. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 3, s. 95-102
  51. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
  52. Refleksja etyczna wokół relacji nauczyciel-wychowawca andragog a osoba dorosła / Dariusz Zając. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 99-105
  53. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 4, s. 22-26
  54. Relacje edukacyjne osób dorosłych z perspektywy paradygmatu podmiotowego / Ryszard Gerlach. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 15-23
  55. Relacje między postrzeganiem zmysłowym a modelami wyobrażeniowymi w procesie kształcenia zawodowego / Katarzyna Pardej. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 44-56
  56. Rola społeczna nauczyciela dorosłych : (na przykładzie Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Toruniu) / Monika Wilgorska-Stanewicz. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 12, s. 24-31
  57. Rozwój zawodowy a działania edukacyjne w refleksji andragogicznej / Jolanta Wiśniewska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 107-113
  58. Stan andragogiki w Polsce w 2010 r. / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 1, s. 7-13
  59. Student, absolwent, pracownik w modelu kształcenia przez całe życie ideAGRA / Katarzyna Sadowy. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 2, s. 85-95
  60. Studia i badania nad teorią uczenia się osób dorosłych / Jerzy Stochmiałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 4, s. 7-15
  61. Tadeusz Aleksander w rozmowie z Zofią Szarotą : o andragogice: z przeszłości w przyszłość / Tadeusz Aleksander ; rozm. przepr. Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s.45-49
  62. The role of qualifications and competences in initial and further education / Jaroslav Veteška. // Chowanna. – 2013, T. 2, s. 179-191
  63. Transformacyjne uczenie się dorosłych w świetle teorii Jack’a Mezirowa / Anna PerkowskaKlejman. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 29-43
  64. Uczenie innych z własnej biografii i jego wpływ na poczucie jakości życia u osób z niepełnosprawnością / Tamara Cierpiałowska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2013, nr 3, s. 72-82
  65. Uczenie się nieformalne w perspektywie ekonomicznej / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 20-28
  66. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
  67. Uwarunkowania społeczno-kulturowe edukacji zawodowej kobiet w Ugandzie / Anna Kawula. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 27-37
  68. W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem – konteksty andragogiczne / Monika Sulik. // Chowanna. – 2016, nr 1, s. 213-225
  69. W Zespole Pedagogiki Dorosłych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 1, s. 18-24
  70. Wychowanie fizyczne – ucznia późnej dorosłości / Andrzej Pawłucki. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2010, nr 7, s. 4-11
  71. Znaczenie aktywności edukacyjnej w życiu osób starszych / Iwona Mandrzejewska-Smól. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 89-100
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót