Mindfulness

Mindfulness
Zestawienie bibliograficzne książek, artykułów z czasopism i zbiorów audiowizualnych dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki

  1. Alchemia emocji : w jaki sposób nasz umysł może uzdrawiać nasze serce / Tara Bennett- Goleman ; z przedmową Dalajlamy ; przekład Joanna Kolczyńska. – Warszawa : Wydawnictwo Zielone Drzewo. Instytut Psychologii Zdrowia PTP, 2019. Sygn. W 81619
  2. Autoarteterapia w sytuacjach kryzysowych : ćwiczenia uważności / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. – Warszawa : Difin, 2021. Sygn. W 83884
  3. Cisza : siła spokoju w świecie pełnym zgiełku / Thich Nhat Hanh ; przeł. Jerzy Paweł Listwan. – Warszawa : Czarna Owca, 2016. Sygn. W 76479
  4. Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel ; przełożyła Magda Kurmańska. – Warszawa : cojanato?, © 2017. Sygn. W 84187
  5. Dlaczego tyjemy od diet : niezamierzone konsekwencje naszej obsesji na punkcie odchudzania / Sandra Aamodt ; przełożyła Ewa Wojtczak. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2017. Sygn. W 80921
  6. Gdziekolwiek jesteś, bądź : przewodnik uważnego życia / Jon Kabat-Zinn ; przełożył Henryk Smagacz. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2020. Sygn. W 82300, W 82003
  7. Ja, miłość : księga współodczuwania / Susan Verde, Peter H. Reynolds ; przekład Iwona Mączka. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja, cop. 2020. Sygn. W 82906
  8. Mindfulness : trening uważności / Mark Williams, Danny Penman ; [z przedmową Jona Kabata- Zinna ; tłumaczenie Katarzyna Zimnoch]. – Warszawa : Edgard, 2014. Sygn. W 81744
  9. Mindfulness dla dzieci : pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadania do dobranocki / Uz Afzal ; [tłumaczenie: Magdalena Ryżewska]. – Łódź : Studio Koloru, 2020. Sygn. W 81743
  10. Mindfulness dla dzieci : poczuj radość, spokój i kontrolę / Carole P. Roman, J. Robin Albertson-Wren ; przekład Joanna Sugiero. – Gliwice : Sensus – Helion, cop. 2020. Sygn. W 82157
  11. Mindfulness. Księga origami / Samuel Tsang; przeł. Anna Jędrzejczyk. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2016. Sygn. W 76497
  12. Mindfulness znaczy sati : 25 ćwiczeń rozwijających mindfulness / Tomasz Kryszczyński. – Gliwice : Helion, cop. 2020. Sygn. W 81853
  13. Moja supermoc : uważność i spokój żabki : historie, gry i zabawy mindfulness / Eline Snel ; ilustracje Marc Boutavant ; książka zawiera 5 historii autorstwa Marie-Agnès Gaudrat ; [tłumaczenie Blanka Łyszkowska]. – Warszawa : CoJaNaTo, cop. 2018. Sygn. P 84204
  14. Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal ; [tłumaczenie Piotr Cieślak]. – Gliwice : Onepress Power – Helion, cop. 2020. Sygn. W 82315
  15. Powiedz, co myślisz : uważność w sferze porozumienia bez przemocy : jak mówić własnym głosem, wypowiadać się w autentyczny sposób i uważnie słuchać / Oren Jay Sofer ; przedmowa Joseph Goldstein ; przekład Leszek Sielicki. – Gliwice : Helion, cop. 2021. Sygn. W 83187
  16. Przeprogramuj swój mózg : jak poradzić sobie z lękiem, paniką i zamartwianiem się dzięki technikom poznawczo-behawioralnym, neuronauce i uważności / Debra Kissen, Ashley D. Kendall, Michelle Lozano, Micah Loffe ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. Sygn. W 84224, W 84321
  17. Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat : praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów / Thich Nhat Hanh, Katherine Weare ; z przedmową Joan Kabat-Zinna ; [przekład Anna Czechowska]. – Warszawa : Mamania, 2018. Sygn. W 79248, W 80825
  18. Terapia poznawcza depresji oparta na uważności : nowa koncepcja profilaktyki nawrotów / Zindel V. Segal, J. Mark G. Williams, John D. Teasdale ; wprow. Jon Kabat-Zinn ; tł. Robert Andruszko. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. Sygn. W 81213
  19. Terapia poznawcza depresji oparta na uważności : nowa koncepcja profilaktyki nawrotów / Zindel V. Segal, J. Mark G. Williams, John D. Teasdale ; wprow. Jon Kabat-Zinn ; tł. Robert Andruszko. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009. Sygn. W 76419
  20. Trenuj swój intelekt : rozwiń pamięć, koncentrację, kreatywność i uważność w 31 dni / Paulina Mechło, Olga Geppert. – Gliwice : Helion S.A., cop. 2021. Sygn. W 83873
  21. Uważne uczenie się : zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers ; przekład Agata Redlicka i Oskar Kaczmarek. – Warszawa : Wydawnictwo Studio Blok, 2018. Sygn. W 79571
  22. Uważne współczucie / Paul Gilbert, Choden. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. Sygn. W 81600, W 81666
  23. Uważność : trening redukcji stresu metodą mindfulness / Bob Stahl, Elisha Goldstein ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. Sygn. W 75605
  24. Uważność dla wszystkich : Mądrość, która może zmienić świat / Jon Kabat-Zinn ; przełożył Roman Skrzypczak. – Warszawa : Czarna Owca, 2020. Sygn. W 83350
  25. Uzależniony mózg : jak wyjść z nałogu, wykorzystując techniki terapii poznawczobehawioralnej, uważności i dialogu motywującego / Suzette Glasner-Edwards ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. Sygn. W 84238
  26. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne : poradnik z ćwiczeniami opartymi na uważności i terapii poznawczo-behawioralnej / Jon Hershfield, Tom Corboy ; tłumaczenie Marta Kacprzak. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016. Sygn. W 80471
  27. Życie piękna katastrofa / Jon Kabat-Zinn ; przełożył Roman Skrzypczak. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2018. Sygn. W 78889

Artykuły z czasopism

  1. Całkowicie obecna głowa / Małgorzata Łuba. // Życie Szkoły. – 2016, nr 3, s. 28-32
  2. Całkowicie obecny umysł / Małgorzata Łuba. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 2, s. 25-28
  3. Co to znaczy „pokochać swój smutek”? : zastosowanie technik uważności i współczucia w obliczu doświadczenia straty / Brad Hunter. // Charaktery. – 2020, nr 6/7, s. 96-99
  4. Ćwiczenia w praktykowaniu wybranych elementów mindfulness : klasowe warsztaty ze skutecznych metod radzenia sobie z obniżonym nastrojem / Adriana Kloskowska. // Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 2/3 (130), s. 58-60
  5. Dziecięce mindfulness z muzyką / Natalia Kłysz-Sokalska. // Życie Szkoły. – 2020, nr 9, s. 6-10
  6. Fakty i mity o uważności / Kamil Pisarek. // Charaktery. – 2020, nr 3, s. 34-35
  7. Gimnastyka mózgu dla nauczycieli – jak się zatrzymać i nie realizować programu? / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 6, s. 10-16
  8. Jak praktyka uważności wspiera kreatywność? / Małgdalena Mazurkiewicz. // Charaktery. – 2020, nr 11, s. 56-63
  9. Kwiat z mułu / Paweł Holas. // Charaktery. – 2017, nr 8, s. 38-39
  10. Łagodzenie nawrotów uzależnień w oparciu o uważność (MBRP) / Jacek Chmielewski. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2017, nr 6, s. 16-18
  11. Licz błogosławieństwa / Paweł Holas. // Charaktery. – 2017, nr 10, s. 40-41
  12. Magiczna pigułka / Paweł Holas. // Charaktery. – 2017, nr 12, s. 32-33
  13. Medytacja uważności i jej zastosowania. Cz. 1 / Benedykt Peczko. // Remedium. – 2020, nr 1, s. 15-17
  14. Medytacja uważności i jej zastosowania / Benedykt Peczko. // Remedium. – 2020, nr 7/8, s. 53-55
  15. Medytacja w sporcie / Aleksandra Makowska. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2021, nr 1, s. 30-35
  16. Mindfulness : nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności / Agnieszka Pawłowska. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 6, s. 6-9
  17. Mindfulness : ćwiczenia uważności na co dzień / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 56-59
  18. Mindfulness : nowy trend w uzupełnieniu treningów / Dominika Zapotoczna. // Magazyn Trenera. – 2015, nr 2 (37), s. 22-25
  19. Mindfulness – ćwiczenie uważności na co dzień / Magdalena Goetz. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 2 (80), s. 51-54
  20. Mindfulness – ćwiczenie uważności na co dzień / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole. – 2018, nr 4, s. 25-27
  21. Mindfulness – dyscyplina dla umysłu dziecka : rozmowa z Agnieszką Pawłowską – psychologiem i trenerem uważności, prowadzącą kursy dla dzieci, młodzieży i dorosłych o szansie, jaką daje trening uważności każdemu dziecku / Agnieszka Pawłowska ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 10 (75), s. 10-13
  22. Mindfulness – trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy / Anna Gregorek. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 1, s. 30-38
  23. Mindfulness dla dzieci – ćwiczenia poprawiające samopoczucie oraz pomagające zachować spokój i kontrolę / Magdalena Krzelowska. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2020, nr 5, s. 22-24
  24. Mindfulness dla uzależnionych / Anna Konefał. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2012, nr 3, s. 26-28
  25. Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych / Amanda Błaszczak. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 1, s. 18-28
  26. Mindfulness na co dzień / Iwona Karpińska. // Życie Szkoły. – 2021, nr 9, s. 32-38
  27. Mindfulness w edukacji – zbyteczność, szansa czy konieczność? / Justyna Kosz-Szumska. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 107-117
  28. Mindfulness w szkole / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 2, s. 46-49
  29. Nie relaksuj się. Po prostu bądź! Czyli jak nie mnożyć sobie stresu? / Olga Ambrozowicz. // Charaktery. – 2020, nr 11, s. 64-71
  30. Od prokrastynacji do efektywności na drodze do kariery. Jak trening uważności może wspierać nasze dążenia? / Katarzyna Łukowska. // Charaktery. – 2021, nr 2, s. 72-79
  31. Po pierwsze nie szkodzić / Paweł Holas. // Charaktery. – 2017, nr 9, s. 32-33
  32. Pragnienie i cierpienie / Paweł Holas. // Charaktery. – 2017, nr 3, s. 38-39
  33. Praktyka uważności – ćwiczenia / Małgorzata Łuba. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 2, s. 37-40
  34. Praktykowanie uważności i kultura ascezy : o Józefie Czapskim / Magdalena Popiel. // Pamiętnik Literacki. – 2019, z. 4, s. 181-195
  35. Stresowi wstęp wzbroniony : jak nie przenosić stresu z pracy do domu / Magdalena Goetz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 1, s. 35-37
  36. Świadome zatrzymanie w teraźniejszości, czyli o trudnej sztuce „bycia tu i teraz” : rozmowa z Agnieszką Pawłowską, trenerem uważności / Agnieszka Pawłowska; rozm. Marta Kaczmarczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 11, s. 8-10
  37. Uważność : dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? / Marta Molińska. // Remedium. – 2019, nr 12, s. 5-7
  38. Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 1, s. 6-11
  39. Uważność w edukacji wczesnoszkolnej / Eryk Ołtarzewski. // Życie Szkoły. – 2019, nr 2, s. 29-34
  40. W jaki sposób uczniowie (i ich nauczyciele) mogą zacząć praktykować „uważne zatrzymanie się”? / opracował Michael Sanderson. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 12 / 2021, nr 1 (121), s. 40-41
  41. W nosie mam… siebie / Małgorzata Majewska. // Charaktery. – 2019, nr 12, s. 58-61
  42. W nosie mam…siebie / Małgorzata Majewka. // Charaktery. – 2022, nr 2, s. 28-31
  43. Wykorzystanie mindfulness do kształtowania u uczniów umiejętności rozpoznawania i regulowania emocji oraz poprawy procesów edukacyjnych / Anna Krawczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 2-3 (130), s. 77-81
  44. Wyłącz automatycznego pilota i … bądź / z Michaelem Sandersonem rozmawiała Kinga Bartkowiak. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 12/2021, nr 1, s. 10-12
  45. Zatrzymaj się i po prostu bądź / Marta Włodarczyk. // Remedium. – 2022, nr 1, s. 2-3
  46. Zjawisko mindfulness i jego skuteczność / Dorota Pilna. // Geografia w Szkole. – 2022, nr 2, s. 38-44
  47. Zjeść czy nie zjeść. Czy i jak regulacja impulsów sprzyja poczuciu dobrostanu? / Mateusz Banaszkiewicz. // Charaktery. – 2020, nr 6/7, s. 100-103

Zbiory audiowizualne

  1. Uważność i spokój żabki [Druk towarzyszący] : ćwiczenia uważności dla dzieci… i ich rodziców / Eline Snel ; przekład Matylda Falkiewicz. – Warszawa : CoJaNaTo copyright, 2015. Sygn. CD 2040 DZS 2040 – druk Oprac. Edyta Dobek
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót