Oświata dorosłych

Oświata dorosłych

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki:

  1. Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich. T. 2 / pod red. nauk. Anny Frąckowiak, Józefa Półturzyckiego. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak cop. 2011.  P 69098  W 69099
  2. Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie / pod red. Wojciecha Horynia i Jana Maciejewskiego. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2010.  W 67473
  3. Wokół badań biograficznych w andragogice / redakcja naukowa Olga Czerniawska, Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015.  W 75612
  4. Animacja społeczna na Mazowszu : Doświadczenia Reginalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego / [red. Andrzej Biderman, Katarzyna Lipka-Szostak]. – Warszawa : Towarzystwo Amicus 2013. W 72395
  5. Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet : studium dynamiki dostępu / Agnieszka Gromkowska-Melosik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2011. W 68243
  6. Uczenie się i rodzina : perspektywa andragogiczna / Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych. – Warszawa : CeDeWu 2018.  W 79567  W 80445
  7. Nowe drogi w andragogice i gerontologii / Olga Czerniawska. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011.  W 68967
  8. Andragogiczny wymiar wydarzeń osobistych i globalnych w badaniach biograficznych / red. nauk. Olga Czerniawska, [Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda ; tł. tekstów fr. Grażyna Karbowska]. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011. W 68622
  9. Od nauczania do uczenia się : o paradygmatycznej zmianie w andragogice / Mieczysław Malewski. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej 2010. W 67379
  10. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81395
  11. Oświata dorosłych : inspiracje i wyzwania : tom dedykowany profesor Oldze Czerniawskiej z okazji 85. urodzin / red. tomu Elżbieta Woźnicka ; Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi ; red. serii Agnieszka Stopińska-Pająk. – Warszawa : Akademickie Towarzystwo Andragogiczne ; Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75642 W 72544
  12. Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy. T. 1 / pod red. nauk. Anny Frąckowiak, Józefa Półturzyckiego. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, Teresa i Józef Śniecińscy cop. 2010. W 69147 P 67902
  13.  Edukacyjne konteksty współczesności – z myślą o przyszłości / redakcja naukowa Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79615

Artykuły z czasopism:

  1. Międzynarodowe wsparcie w dokształcaniu / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 4, s. 18-26
  2. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
  3. Ocena kompetencji w praktyce edukacyjnej dorosłych : cele, zakres, stosowanie i metody / Ewelina Mania. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 135-145
  4. Profesjonalizacja nauczycieli alfabetyzacji i edukacji podstawowej dorosłych / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 9-19
  5. Tadeusz Aleksander w rozmowie z Zofią Szarotą : o andragogice: z przeszłości w przyszłość / Tadeusz Aleksander ; rozm. przepr. Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s.45-49
  6. Internacjonalizacja edukacji dorosłych / Larissa Lukyanova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 35-39
  7. Stan andragogiki w Polsce w 2010 r. / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 1, s. 7-13
  8. Jak wypadamy w badaniu PIAAC? / Lidia Jastrzębska. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 3-11.
  9. Rozwój zawodowy a działania edukacyjne w refleksji andragogicznej / Jolanta Wiśniewska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 107-113
  10. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
  11. Kształtowanie oferty edukacyjnej dla osób dorosłych – możliwości i bariery / Jerzy Ambroży. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010 ,nr 3, s. 65-73
  12. Refleksja etyczna wokół relacji nauczyciel-wychowawca andragog a osoba dorosła / Dariusz Zając. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 99-105
  13. Lokalna edukacja informatyczna dorosłych / Tomasz Kupidura. // Studia Pedagogiczne. – 2012, T. 65, s. 137-146
  14. CREDO – model edukacji osób dorosłych / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 120-140
  15. W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem – konteksty andragogiczne / Monika Sulik. // Chowanna. – 2016, nr 1, s. 213-225
  16. Kursy dokształcające w powiecie opoczyńskim w roku szkolnym 1938/1939 / Grażyna Wójcik. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 73-100
  17. Oświata dorosłych na Lubelszczyźnie w latach 1944-1948 / Jerzy Doroszewski. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 87-100
  18. Studia i badania nad teorią uczenia się osób dorosłych / Jerzy Stochmiałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 4, s. 7-15
  19. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych / Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 180-186
  20. Relacje edukacyjne osób dorosłych z perspektywy paradygmatu podmiotowego / Ryszard Gerlach. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 15-23
  21. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
  22. Doskonalenie procesów z użyciem cyklu PDSA. Przykład naboru podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji / Paweł Szymborski, Emilia Sobol, Tomasz Kasprzak, Kamila Hernik, Magdalena Dybaś-Stronkowska, Michał Stempień. // Edukacja. – 2019, nr 4, s. 183-196
  23. Miłość w obliczu trudności – andragogiczno-edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / Monika Sulik. // Chowanna. – 2017, T. 1, 143-157
  24. Uczenie się nieformalne w perspektywie ekonomicznej / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 20-28
  25. Projekty realizowane przez Szkoły i Centrum Kształcenia Zawodowego ZDZ w Radomiu / Barbara Piekiewicz, Katarzyna Kołodziejska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 95-103
  26. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 4, s. 22-26
  27. O europejskiej perspektywie edukacji dorosłych prof. Ekkeharda Nuissla / Anna Falkiewicz. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 1, s. 25-33
  28. Inspiracje globalnych analiz edukacji dorosłych UNESCO / Henryk Bednarczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 3, s. 84-94
  29. Transformacyjne uczenie się dorosłych w świetle teorii Jack’a Mezirowa / Anna Perkowska-Klejman. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 29-43
  30. Relacje między postrzeganiem zmysłowym a modelami wyobrażeniowymi w procesie kształcenia zawodowego / Katarzyna Pardej. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 44-56
  31. Rola społeczna nauczyciela dorosłych : (na przykładzie Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Toruniu) / Monika Wilgorska-Stanewicz. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 12, s. 24-31
  32. Publiczne uczelnie zawodowe szansą na regionalne centra edukacji całożyciowej? Analiza potencjału / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2019, nr 4, s. 105-122
  33. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
  34. Koncepcja rezyliencji w praktyce andragogicznej / Wioletta Junik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s. 76-83
  35.  Student, absolwent, pracownik w modelu kształcenia przez całe zycie ideAGRA / Katarzyna Sadowy. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 2, s. 85-95
  36. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
  37. Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne / Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 7-18
  38. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
  39. Edukacja dorosłych w laboratorium hydrotroniki napędów robotów mobilnych / Adam Bartnicki, Agnieszka Klimek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 110-117
  40. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
  41. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54
  42. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 3, s. 9-17
  43. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa. // Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
  44. Znaczenie aktywności edukacyjnej w życiu osób starszych / Iwona Mandrzejewska-Smól. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 89-100
  45. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
  46. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
  47. „Oświata Pozaszkolna” : pierwsze czasopismo andragogiczne w II Rzeczypospolitej (1921-1923) / Eleonora Sapia-Drewniak. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2019, nr 1/2, s. 192-20
  48. Aktywność edukacyjna w wybranych placówkach działających na rzecz osób starszych = Educational activity of selected institutions for the elderly / Norbert Pikuła. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2020, nr 2, s. 53-63

 

 

 

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót