Relacja z realizacji programu „Bądźmy EKO, otoczmy Ziemię opieką!”

Zgodnie z kierunkiem z polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022 – Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce od października 2021 roku do czerwca 2022 roku był realizowany program czytelniczo-ekologiczny pn. „Bądźmy EKO, otoczmy Ziemię opieką!”. W programie udział wzięli uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. księdza Jana Twardowskiego w Ostrołęce – klasa II „PPr” Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy oraz klasa VI i VII „PB” Specjalnej Szkoły Podstawowej.

Program obejmował dziewięć spotkań w bibliotece z uczniami. Na zajęciach wykorzystano m.in.: książki o tematyce ekologicznej, matę do kodowania, teatrzyk kamishibai, plakaty i ilustracje tematyczne, odpady w celu tworzenia prac plastycznych i przedmiotów o funkcji dekoracyjnej, quizy utworzone w aplikacji Wordwall oraz wielkoformatową grę planszową pn. „Czy jestem EKO?”.

Cele programu były następujące:

  • popularyzacja książek o tematyce ekologicznej,
  • upowszechnianie czytelnictwa,
  • promocja biblioteki jako placówki wspierającej szkoły w działaniach dydaktyczno-wychowawczych,
  • rozwijanie świadomości ekologicznej uczniów,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego,
  • poznanie dobroczynnego wpływu środowiska przyrodniczego na człowieka,
  • poznanie zasad bezpiecznego korzystania z lasu,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania różnych gatunków drzew, liści i owoców poszczególnych gatunków,
  • poznanie gatunków roślin doniczkowych o właściwościach prozdrowotnych,
  • poznanie przyczyn i szkodliwości smogu oraz sposobów dbania o czyste powietrze,
  • poznanie znaczenia wody oraz sposobów oszczędzania wody,
  • promowanie zdrowego stylu życia i zdrowych nawyków żywieniowych,
  • poznanie zagrożeń wynikających z konsumpcyjnego stylu życia,
  • promowanie koncepcji „zero waste”, zgodnie z którą człowiek stara się generować jak najmniej odpadów,
  • kształtowanie umiejętności segregacji odpadów,
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych oraz przedmiotów,
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących oszczędzania energii elektrycznej, wody i żywności; spożywania produktów lokalnych i sezonowych; unikania opakowań z plastiku; stosowania toreb wielokrotnego użytku; wyboru transportu zbiorowego lub ekologicznych środków lokomocji,
  • poznanie znaczenia pszczół w przyrodzie oraz sposobów ochrony tych owadów przed wyginięciem.

Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji!

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót