Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów klas I-III

Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów klas I-III

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. Dziecięca matematyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. — Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Sygn. W 46996
  2. Dziecko i matematyka / red. nauk. Ewa Swoboda, Ján Gunčaga ; [aut. Anne D. Cockburn et al.]. — [Rzeszów], 2009. Sygn. W 65936, W 65663
  3. Elementarz matematyczny / Iwona Wąsik. — Gdańsk, 2015. Sygn. W 75504
  4. Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik dla nauczyciela / Jerzy Nowik. — Opole : Wydawnictwo Nowik 2011. Sygn. W 67928
  5. Pomóż mi policzyć to samemu : matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej / Gabriela Badura-Strzelczyk. — Opole, 2008. Sygn. W 63542
  6. Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów / Dorota Klus-Stańska, Alina Kalinowska ; przy współpr. Adama Stańskiego. — Warszawa, 2004. Sygn. W 61856
  7. Twórcze działania przyrodnicze i matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej / pod red. Alicji Komorowskiej — Zielony. — Gdańsk, 2008. Sygn. W 61261

 Artykuły z czasopism

  1.  (BEZ)problemowa matematyka : propozycje realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej na pierwszym szczeblu edukacyjnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2016, nr 2, s. 34-38
  2. Blokady emocjonalne w procesie rozwiązywania zadań tekstowych / Monika Czajkowska. // Nauczanie Początkowe. — 2007/2008, nr 4, s. 28-37
  3. Czas na matematykę konkretną : otwarte formy nauczania sposobem na nauczanie zróżnicowane i angażujące / Anna Lewandowska-Muller. // Życie Szkoły. — 2008, nr 4, s. 25-28
  4. «Czerwony Kapturek» — bajka matematyczna / Marzena Kowalska. // Nauczanie Początkowe. — 2004/2005, nr 4, s.97-99
  5. Działania prowadzące do wyuczenia bezradności matematycznej / Gustaw Treliński. // Nauczanie Początkowe. — 2007/2008, nr 4, s. 46-61
  6. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec problemu uczenia się matematyki / Gabriela Biel. // Wychowanie Na Co Dzień. — 2015, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna, s. I-VI
  7. Edukacja matematyczna — pomóżmy dziecku zrozumieć / Witold Szwajkowski. // Życie Szkoły. — 2012, nr 1, s. 4-7
  8. Fiszki autokorektywne w uczeniu się matematyki / Edmund Stucki. // Nauczanie Początkowe. — 1997/1998, nr 3, s.63-67
  9. Gry i zabawy matematyczne na wakacjach / Jolanta Karbowniczek, Urszula Pastuszka. // Życie Szkoły. — 2006, nr 6, s. 40-46
  10. Gry i zabawy ruchowe : matematyka w klasie I szkoły podstawowej / Joanna Żebracka-Sztuka.// Wychowawca. — 2010, nr 6, s. 22-23
  11. Jak uczę rozwiązywania zadań tekstowych w klasie pierwszej / Ewa Anuszkiewicz. // Nauczanie Początkowe. — 1997/1998, nr 5, s.79-84
  12. Jesienne zabawy matematyczne — propozycje aktywności dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2016, nr 7, s. 34-37
  13. Kącik ciekawych zadań / Władysław Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. — 1994/1995, nr 2, s. 90
  14. Kącik ciekawych zadań. (c.d.) / Władysław Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. — 1994/1995, nr 3, s. 87-89
  15. Kącik ciekawych zadań. (c.d.) / Aleksandra Kuncewicz. // Nauczanie Początkowe. — 1994/1995, nr 5, s. 96-97
  16. Karty do gry z tabliczką mnożenia / Monika Wojtaszko. // Nauczanie Początkowe. — 1996/1997, nr 5, s. 86-89
  17. Konspekt lekcji w kl. III przeprowadzonej metodą «kruszenia» / Lucjan Miciuk. // Nauczanie Początkowe. — 1993/1994, nr 4, s. 62-67
  18. Krokowanie : milowy krok w dodawaniu przez sześciolatki według nowatorskiej metody prof. Hejnego. // Życie Szkoły. — 2015, nr 10, s. 10-11
  19. Kształcenie logicznego myślenia w początkowym nauczaniu matematyki / Władysław Dubiel. // Nauczanie Początkowe. — 1992/1993, nr 5, s. 63-68
  20. Kształtowanie umiejętności matematycznych w klasach I-III / Edmund Stucki. // Nauczanie Początkowe. — 1988/1989, nr 3, s. 296-303
  21. Logiczne aktywności matematyczne — propozycje ćwiczeń dla dzieci na pierwszym szczeblu edukacyjnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2016, nr 5, s. 33-35
  22. Matematyczne podróże małe i duże — przykłady zadań dla dzieci z klasy III / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2016, nr 4, s. 33-35
  23. Matematyczne rozrywki umysłowe dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2015, nr 9, s. 8-10
  24. Matematyczne wędrówki ścieżkami polskiej przyrody : scenariusz dnia aktywności w klasie III / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły. — 2016, nr 4, s. 37-40
  25. Matematyczne zabawy logiczne dla dzieci na pierwszym etapie kształcenia / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2017, nr 2, s. 33-35
  26. Matematyka inaczej : (zajęcia lekcyjne w nauczaniu wczesnoszkolnym) / Hanna Kozłowska. // Wszystko dla Szkoły. — 2012, nr 9, s. 7
  27. Matematyka nie musi być nudna — zajęcia otwarte dla rodziców w klasie II / Danuta Jończyk. // Nauczanie Początkowe. — 2004/2005, nr 4, s.84-88
  28. Matematyka poza lekcjami matematyki / Barbara Walas. // Nauczanie Początkowe. — 1997/1998, nr 1, s.110-121
  29. Matematyka w edukacji początkowej jako fundament całej matematyki szkolnej / Zbigniew Semadeni. // Nauczanie Początkowe. — 2012/2013, nr 1, s. 7-43
  30. Możliwość różnicowania pracy uczniów na lekcjach matematyki / Zofia Dolecka, Anna Jakubiec. // Nauczanie Początkowe. — 1994/1995, nr 4, s. 76-85
  31. Możliwości wykorzystania techniki origami w procesie kształtowania niektórych pojęć geometrycznych / Małgorzata Nadolna. // Nauczanie Początkowe. — 2000/2001, nr 5, s. 59-64
  32. O naturalnych zainteresowaniach uczniów klas początkowych i ich rozwijaniu w kierunku matematycznym / Władysław Dubiel. // Nauczanie Początkowe. — 1996/1997, nr 3, s. 92-95
  33. O uczeniu się matematyki / Jadwiga Hanisz. // Życie Szkoły. — 2005, nr 8, s. 4 — 12
  34. Pobawmy się…może korkami / Hanna Kurka. // Życie Szkoły. — 2009, nr 7, s.38-41
  35. Propozycje zadań rozwijających zainteresowania matematyczne / Róża Szabat. // Nauczanie Początkowe. — 1996/1997, nr 3, s. 96-108
  36. Schematycznie czy praktycznie? Matematyzowanie na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Katarzyna Jakubczyk. // Nauczanie Początkowe. — 2015/2016, nr 3, s. 42-52
  37. Tangramy : logiczne zabawy matematyczne dla dzieci z klas I-III / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak. // Życie Szkoły. — 2015, nr 7, s. 12-14
  38. Tworzenie zadań przez uczniów klasy II / Teodora Barbara Krasa. // Nauczanie Początkowe. — 1997/1998, nr 6, s.98-99
  39. Wiadomości i umiejętności praktyczne wykorzystywane na lekcjach matematyki w klasach 1-3 /Mariola Pańkowska. // Nauczanie Początkowe. — 1996/1997, nr 1, s. 87-92
  40. Zabawy i ćwiczenia sprzyjające rozumieniu zwrotów «tyle samo», «mniej», «więcej» / Gustaw Treliński. // Nauczanie Początkowe. — 1998/1999, nr 1, s. 12-18
  41. Zabawy manipulacyjne w początkach matematyki / Marianna Liberadzka. // Wychowawca. — 2010, nr 6, s. 14-15
  42. Zabawy matematyczne a planowo zorganizowana samodzielna praca uczniów na lekcjach matematyki w klasach niższych / Elżbieta Tokarczyk. // Nauczanie Początkowe. — 1989/1990, nr 4/5, s. 455-465
  43. Zabawy matematyczne dla klasy III / Ewa Witek. // Życie Szkoły. — 2013, nr 10, s. 23
  44. Zdolności matematyczne u dzieci — czym są i jak je rozwijać? Irena Pufal-Struzik. // Nauczanie Początkowe. — 2004/2005, nr 4, s.7-12
Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение